معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی از نتایج سنجش نوآموزان و تعداد دانش‌آموزان حاضر در مدارس استثنایی خبر داد.

محمد حسن عظیم‌عراقی معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نتایج سنجش نوآموزان و نتایج حاصل از آن گفت: یک میلیون و 420 هزار نفر تاکنون نوبت‌گیری انجام داده‌اند که یک میلیون و 249 هزار نفر مربوط به نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

وی با بیان اینکه در مجموع 846 پایگاه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: 407 پایگاه به صورت سیار و 55 پایگاه عشایری نیز برای سنجش مشمولان این طرح در نظر گرفته شده است.

عظیم‌عراقی اضافه کرد: هشت هزار و 700 نفر نیز با هدف جهش تحصیلی و 142 هزار نفر در مقطع پیش‌دبستانی این سنجش شرکت کرده‌اند.

معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تعداد کل ارزیابی‌ها یک میلیون و 313 نفر تاکنون بوده است، گفت: از این تعداد یک میلیون و 149 هزار نفر مستقیما به مدارس عادی راه پیدا کرده و 163 هزار نوآموز به مراحل تخصصی ارجاع داده شدند.

عظیم‌عراقی بیان کرد: 38 هزار و 990 نفر مشکوک به مشکلات بینایی، 17 هزار و 918 نفر مشکوک به مشکلات شنوایی، 85 هزار و صد نفر مشکوک به مشکلات آمادگی تحصیلی و بیش از 20 هزار و 900 نفر مشکوک به چند مشکل هستند.

وی یادآور شد: تاکنون چهار هزار و 800 نفر در مجموع مشکلات موجود به مدارس استثنایی ورود پیدا کردند و نتایج قطعی طی یک الی 2 هفته آتی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار