در بحبوحه تنش‌ها میان واشینگتن و مسکو، ارتش روسیه چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده‌است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، وزارت دفاع روسیه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک موشک بالستیک مدل «سینه‌وا» را از زیردریایی نووموسکوفسک با موفقیت پرتاب کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، این موشک قاره‌پیما از نقطه‌ای در دریای بارِنتز در شمال غرب روسیه، به سوی سایت نظامی کورا در شبه‌جزیرۀ کامچاتکا، در شمال شرق این کشور، شلیک شده‌است.

در بیانیۀ وزارت دفاع روسیه آمده‌است: «این موشک از زیر آب شلیک شده‌است. کلاهک این موشک در زمان تعیین‌شده به سایت نظامی در شمال شرق روسیه برخورد کرد.»

این وزارتخانه اوایل چهارشنبه نیز از پرتاب آزمایشی دو موشک بالستیک قاره‌پیمای دیگر خبر داده بود.

به گزارش تاس، زیردریایی سنت جورج یک موشک را از دریای اُختُسک، در جنوب شرق روسیه، به سایت نظامی چیژا در شمال روسیه پرتاب کرد.

براساس این گزارش، یک موشک دیگر نیز از پایگاه فضایی پلستسک به سایت نظامی در کامچاتکا شلیک شده است.

این آزمایش‌های موشکی در حالی صورت گرفت که تنش‌ها میان روسیه و امریکا به شدت بالا گرفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در پی شدت گرفتن تنش‌ها، در 12 مهر امسال موافقت‌نامۀ مسکو با واشینگتن دربارۀ مدیریت و از بین بردن پلوتونیوم، را به خاطر «اقدامات خصمانۀ امریکا علیه روسیه» به حال تعلیق درآورد.

دو کشور همچنین دربارۀ وضعیت در سوریه نیز با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند.

دولت امریکا اواسط مهر اعلام کرده بود تمامی تماس‌ها با روسیه را بر سر پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه به حالت تعلیق درآورده‌است.

روسیه نیز واشینگتن را به عدم همکاری برای حل بحران سوریه متهم و اعلام کرده بود موضع امریکا در سوریه به نفع تروریست‌ها به‌ویژه اعضای جبهه‌ النصره است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، 18 مهر در مصاحبه‌ای که از کانال یک روسیه پخش شد، خاطر نشان کرد امریکا در مبارزه با گروه تروریستی جبهه‌النصره جدی نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار