سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ادعای مکرر مقام های آمریکایی مبنی بر دخالت مسکو در کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور را مضحک و خنده آور خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، لاوروف روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان آمریکا، گفت: هیچ گونه شواهدی که نشان دهد روسیه در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت می کند، وجود ندارد.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان لاوروف نوشت: مقام های آمریکا برای اثبات ادعای خود در مورد دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هیچ گونه مدرکی ارائه نکرده اند.

وزیر خارجه روسیه همچنین اظهارات برخی مقام های آمریکایی مبنی بر مدیریت مناظره های نامزدهای انتخاباتی از سوی روسیه را شایعاتی بی اساس و مضحک خواند که با واقعیت مطابقت ندارد. 

سران حزب دمکرات آمریکا و هیلاری کلینتون نامزد این حزب در انتخابات و حتی در مواردی باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور بارها روسیه را به دخالت در مبارزات انتخاباتی متهم کرده اند.

آنها به ویژه روسیه را متهم می کنند که در حملات هکرها به سیستم های رایانه ای حزب دمکرات آمریکا به منظور کمک به دونالد ترامپ نامزد رقیب از حزب جمهوریخواه شرکت دارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین درباره دیدگاه خود در زمینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که ترجیح می دهد در این زمینه تا روشن شدن نتیجه نهایی مبارزات انتخاباتی اظهارنظر نکند.

لاوروف که با پافشاری خبرنگار سی.ان.ان برای اظهارنظر در مورد ترامپ و سخنان جنجالی وی با موضوع زنان مواجه شده بود، گفت که در مورد هر دو نامزد سخنان سخیف در باره زنان به قدری زیاد است که ترجیح می دهد سکوت کند.

ویدیوی منتشر شده مربوط به چند سال پیش از سخنان ترامپ درباره روابط غیراخلاقی با زنان موجی از انتقادها و حتی محکومیت جمهوریخواهان را به دنبال داشت و شماری از اعضای برجسته حزب جمهوریخواه حتی خواستار کنار رفتن او از رقابت های انتخاباتی شدند که ترامپ آن را رد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار