همدان؛

مراسم شام غریبان کاروان امام حسین(ع) در همدان

آیین شام غریبان حسینی در میان حزن و اندوه سوگواران سیدالشهدا (ع) با روشن شدن شمع ها و فانوس ها در تکایا، حسینیه ها و مساجد همدان برگزار شد.

مراسم شام غریبان کاروان امام حسین(ع) در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مردم مومن و خداجوی همدان در غروب و در پایان روز عاشورا در فضایی آکنده از حزن و اندوه آیین شام غریبان را در مساجد و حسینیه ها برگزار کردند.

مردم عزادار همدان در آیین شام غریبان سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در مناطق مختلف با دست بر سر زدن وزمزمه بیت هایی چون 'کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود/ خیمه ها بی پاسبان می ماند اگر زینب نبود، زینب ای شمع تمام افروخته / یادگار خیمه های سوخته' با حضرت زینب کبری(س) و حضرت زین العابدین(ع) و سایر یاران و خاندان امام حسین (ع) ابراز همدردی کردند.

همچنین برخی هیات های عزادار با در دست داشتن فانوس و مشعل و با پای برهنه به یاد اسیران کربلا مسیری را طی کردند.

تلاوت قرآن و زیارت عاشورا در بین عزاداران حسینی حاضر در مساجد، حسینه ها و نیز هیات های مذهبی فضایی روحانی را متجلی کرده بود.

مردم استان همدان با روشن کردن شمع در میدان مرکزی شهر همدان و خیابان های اطراف آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) و گلزارهای شهدا، در شام غریبان شهادت امام حسین(ع) و مظلومیت اسرای کربلا به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار