همدان؛

ثبت اطلاعات 102 هزار همدانی در سامانه نفوس و مسکن

رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان از ثبت اطلاعات ۳۱ هزار خانوار در سامانه مرکز آمار ایران خبر داد.

ثبت اطلاعات 102 هزار همدانی در سامانه نفوس و مسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیداسکندر صیدایی در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه ۶ درصد از جمعیت استان همدان در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده‌اند، اظهار داشت: تاکنون در استان همدان 31 هزار خانوار با جمعیت 102 هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه مرکز آمار درج کرده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد هماهنگی سرشماری مقدماتی در چند روز گذشته در نظر گرفته است، گفت: دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، هلال احمر و شهرداری اقدامات خود را افزایش داده و حتی شهرداری همدان اتوبوس  سیار برای انجام سرشماری اینترنتی در نظر گرفته است.

صیدایی با بیان اینکه قرار شد بستر لازم برای ورود مردم به سامانه اطلاعاتی از سوی دستگاه‌ها فراهم شود، گفت: استان همدان از حیث تعداد خانواده‌هایی که وارد سامانه شده و اطلاعات خود را ثبت‌ کرده‌اند رتبه بیستم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار از استان همدان به سبب بالا بودن ضریب نفوذ بیشتر از وضعیت فعلی است، اظهار داشت: 6 درصد از جمعیت استان همدان در سرشماری اینترنتی مشارکت کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اعلام اینکه از 25 مهر ماه امسال سرشماری نفوس و مسکن به صورت حضوری آغاز می‌شود، گفت: 600 مامور سرشماری آموزش دیده برای سرشماری حضوری به کار گرفته می‌شوند تا ضمن دریافت اطلاعات مردم، کد رهگیری خانوارهایی که از طریق اینترنت اطلاعلات خود را در سامانه درج کرده‌اند، ثبت کنند.

وی با بیان اینکه مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه استان همدان بنا دارد یک نفر از سرشماری باز نماند، گفت: هر چقدر خانواده‌ها سرشماری نفوس و مسکن را به صورت اینترنتی انجام دهند سرعت و دقت کار بیشتر می‌شود وگرنه در یک ماه آینده موظف هستیم تک‌تک خانواده‌ها را سرشماری کنیم.

صیدایی تصریح کرد: براساس بند هفت قانون مرکز آمار اطلاعات مردم کاملا محرمانه بوده و به سازمان‌های یارانه‌ای و مالیاتی داده نمی‌شود بلکه تنها برای برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای کشور و استان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.