روسیه به هند اس-400 می فروشد

روسیه برای فروش پیشرفته‌ترین سامانۀ موشکی خود به هند، با این کشور آسیایی قرارداد امضا می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، بنابر اعلام مقامات روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در نشست هفتۀ آینده در ایالت گوا، واقع در جنوب غرب هند، قرارداد فروش سامانۀ اس-400 را به امضا خواهند رساند.

پوتین در حاشیۀ نشست کشورهای موسوم به بریکس – متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی – که در ایالت گوا برگزار می‌شود، با مودی دیدار خواهد کرد.

کرمیلن اوایل هفتۀ جاری اعلام کرده‌بود محور اصلی گفتگوهای سران روسیه و هند دربارۀ «روابط دوجانبه، به‌ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی» است.

این در حالی است که منابع وزارت دفاع هند سال گذشتۀ میلادی گفته بودند شورای تدارکات این وزارتخانه با خرید پنج سامانۀ موشکی اس-400 از روسیه موافقت کرده‌است. یکی از این منابع، هزینۀ خرید این پنج سامانه را 4/47 میلیارد دلار عنوان کرده‌بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اس-۴۰۰ قادر به ردیابی هم‌زمان 300 هدف و ساقط کردن 36 هدف در آن واحد در محدودۀ چند صد کیلومتری است.

مقامات روسیه می‌گویند قرارداد ساخت ناوچه برای نیروی دریایی هند و توافقنامه‌ای درخصوص سرمایه‌گذاری مشترک در این کشور برای تولید بالگردهای کاموف-226 نیز شنبه به امضا خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
منتظر بمونید تا بدن اس ۳۰۰ رو بعد ۱۲ سال تازه میخوان به ایران تحویل بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
مابا اين همه دوستي وهمكاري با روسيه وباهزارخواهش وتمنا تونستيم اس 300را ازروسيه بگيريم حالا هند به همين راحتي اس400راگرفت اين نشانه اينه كه دوستي ماوروسيه دوستي گرگ وميشه
آخرین اخبار