سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مردان کشورمان گفت:زمان کافی برای مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز نداشتیم و مجبور شدیم از ترکیب گذشته بهره ببریم و در این رابطه هیچ کسی هم دخالتی در انتخابی نداشته است.

لطف الله نسب : نتوانستیم مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار کنیم / با دبیر فدراسیون مشکلی ندارمجمیل لطف اله نسب سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از شرایط ملی پوشان کشورمان پیش از اعزام به مسابقات جهانی گفت: متاسفانه زمان کافی برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی وجود نداشت و ما نتوانستیم با برگزاری مسابقات ترکیب جدید ملی پوشان را مشخص کنیم به همین دلیل مجبور شدیم تا با استفاده از بازیکنان منتخب در سری مسابقات گذشته انتخابی تیم ملی تنیس روی میز خود را آماده تور جهانی اتریش و سوئد کنیم. 


سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان افزود:تقریبا مطمئن هستم اگر مسابقه انتخابی هم برگزار می شد باز هم همین ترکیب راهی این مسابقات می شدند.


لطف اله نسب در مورد نحوه انتخابی بازیکنان برای حضور در تیم ملی تنیس روی میز اظهار کرد:انتخاب بازیکنان برای حضور در تیم ملی تنها نباید بر اساس حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی باشد زیرا ممکن است تا همه نفرات شایسته نتوانند راهی تیم ملی شوند. متاسفانه ما اکنون زمان کافی برای مسابقات تیم ملی را نداشتیم و ناچار شدیم به دلیل مشکلات موجود با ترکیب قدیمی راهی مسابقات شویم اما به دنبال آن هستیم تا پیش از مسابقات جهانی بعدی آئین نامه را به گونه ای تغییر دهیم که علاوه بر مسابقات ملاک های دیگری هم برای انتخاب بازیکنان وجود داشته باشد.

چین که این روزها قدرت اول تنیس روی میز جهان است بازیکنان اول و چهارم خود را راهی المپیک کرد و بازیکنان دوم و سوم این کشور نتوانستند به المپیک برسند زیرا در آن جا ملاک هایی وجود داشت و هدف تنها اعزام نفرات اول نبوده است. ما هم باید سعی کنیم تا زمینه های مختلفی  برای حضور بازیکنان بیشتری در تیم ملی فراهم کنیم. 

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در خصوص برنامه های تیم ملی عنوان کرد: یک هفته تا 10 روز پیش بود که بنده برنامه های خود را جهت آماده سازی تیم ملی تا یک سال آینده و حضور در مسابقات جهانی آلمان به فدراسیون ارائه دادم. در این برنامه ما چند تور بین المللی و آسیایی را مشخص کردیم و خوشبختانه زمان کافی برای اجرای تمام برنامه ها را در اختیار داریم.


لطف اله نسب در مورد وضعیت برادران عالمیان نیز تاکید کرد:هر دو بازیکن از سوم آبان در اردو حاضر می شوند تا بتوانند در مسابقات حاضر شوند .متاسفانه نیما در تور بلژیک مغلوب بازیکنی با رده بسیار پایین تر از خودش شد اما این برد و باخت ها در این زمان اهمیت چندانی ندارد زیرا بازیکن نمی تواند در تمام روز های سال در اوج آمادگی خود باشد و گاهی مواقع ممکن است تا اتفاق های عجیبی رخ بدهد. به هر حال ما پس از مسابقات المپیک دیگر تمرینی نداشتیم و من هم به طور دقیق نمی دانم که این بازیکنان چگونه تمرین کرده اند  تنها نکته مهم آن است که برادران عالمیان در چند وقت گذشته شرایط رو به رشدی داشته اند و این موضوع می تواند کمک زیادی به آن ها کند.


وی در ادامه و در خصوص دیگر بازیکنان تیم ملی هم عنوان کرد:خوشبختانه بازیکنان خوبی در اختیار داریم که سرمایه های خوبی برای تنیس روی میز ما هستند و نباید آن ها را رها کنیم . متاسفانه این روزها بازیکنانی مانند افشین نوروزی و شاهین اخلاق پسند در رنکینگ جهانی حضور ندارند اما این دلیلی نمی شود که ما آن ها را رها کنیم بلکه باید با قدرت و تلاش بیشتر به آن ها کمک کنیم تا با حضور در این گونه مسابقات دوباره به اوج بازگزدند 


سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان افزود: کشوری مانند سوئد تنها 8 میلیون جمعیت دارد اما بازیکنان زیادی را در رنکینگ جهانی در اختیار دارد این در حالی است که کشور ما با 80 میلیون جمعیت نفراتی به مراتب کمتر از سوئد را در رنکینگ جهانی دارد این بدان معناست که ما باید با تمام توان خود از سرمایه های موجود استفاده کنیم تا به موفقیت برسیم. 


وی در خصوص دستمزدش نیز عنوان کرد: همان طور که پیش از این هم گفته ام با فدراسیون قرارداد مالی ندارم و تاکنون هم دریافتی نداشتم.بنده با یک حکم سرمربی تیم ملی شدم و از ابتدا بحث مالی هم مطرح نبود. خوشبختانه در آمد زندگی ام از کار دیگری به غیر از تنیس روی میز تامین می شود و تاکنون هم مشکلی نداشتم ولی شاید اگر روزی با مشکلات مالی روبه رو شوم مجبورم که تنیس روی میز را رها کنم. 

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در پایان و در مورد شایعاتی مبنی بر دخالت دبیر فدراسیون در کار های تیم ملی هم گفت: چنین مسئله ای وجود ندارد و فدراسیون تمام مدت از من حمایت  کرده است. دبیر فدراسیون و هیچ شخص دیگری دخالتی نداشته و ما با هم مشکلی هم نداریم.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار