امامزاده آقا علی عباس (ع) در طول سال با حضور 4 میلیون زائر دارای مشکلات اقامتی است که مسؤولان سازمان میراث فرهنگی کشور توجه ویژه‌ای به این امامزاده داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس شورای شهر بادرود در جلسه بررسی مسائل گردشگری شهرستان نطنز اظهار کرد: شهرستان نطنز با پیشینه تاریخی بالا امروز در بحث میراث فرهنگی و گردشگری در کشور حرفی برای گفتن دارد ولی متأسفانه از لحاظ تخصیص بودجه استانی در ردیف شهرستان‌های آخر استان قرار دارد که اصلاً زیبنده نیست.

حسین میرزایی افزود: این شهرستان به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و همچنین وجود امامزاده آقا علی عباس(ع) که سالانه پذیرای 4 میلیون زائر و گردشگر است و شهر بادرود را به‌ عنوان چهارمین شهر زیارتی ایران مطرح کرده، متأسفانه از لحاظ اقامتی با مشکل روبروست و ما گاها شرمنده زائرین برای اسکان می‌شویم.

رئیس شورای شهر بادرود خواستار اختصاص اعتبارات ملی برای شهرستان نطنز برای توسعه گردشگری در سطح شهرستان شد و تصریح کرد: هتل شهرداری بادرود که در جوار امامزاده در حال ساخت است و پیشرفت 50 درصدی ساختمانی داشته با 20 میلیارد ریال اعتبار ساخته و تکمیل خواهد شد و درخواست داریم این اعتبار با عنوان تسهیلات کم‌بهره به بادرود اختصاص‌یافته تا عملیات آن به پایان برسد.

وی توجه به صنایع‌دستی به‌ ویژه قالی‌بافی بادرود را خواستار و بیان کرد: کلیه درخواست‌های مربوط به شهر بادرود را به‌ صورت مبسوط در نامه‌ای نوشته و تقدیم معاون سازمان میراث فرهنگی کشور می‌شود که امیدواریم در آینده نه‌چندان دور شاهد اختصاص بودجه مناسب جهت توسعه گردشگری شهر بادرود باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدعلی شریفی رئیس شورای طرق‌رود نیز اظهار کرد: رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز به لحاظ عملکرد و توجه به حوزه میراث فرهنگی؛ این مجموعه را متحول کرده که جای تقدیر دارد.

وی گفت: حفاظت از قلعه تاریخی طرق و احیای سنت دیرینه گیوه‌بافی این شهر که سال‌ها به فراموشی سپرده‌ شده مورد انتظار مردم است و این دو موضوع باید مورد عنایت مسئولان قرار گیرد.

سید عباس حسینی رئیس شورای شهر خالدآباد نیز اظهار کرد: خالدآباد با داشتن 80 اثر تاریخی و 60 اثر شناسایی‌شده و 2 محوطه باستانی جایگاه ارزشمندی در مجموعه شهرستان نطنز دارد و نیازمند توجه جدی مسئولان سازمان میراث فرهنگی استان و کشور است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.