استان کرمانشاه در سال گذشته برای نخستین بار از ابتدای تشکیل نهضت سوادآموزی جزو 10 استان برتر کشور در زمینه فعالیت‌های سوادآموزی شناخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش کرمانشاه گفت: در سال گذشته بیش از 1800 نفر از دستگاه‌های مشارکت‌پذیر آموزش دوره‌های مختلف سواد آموزی به  افراد بی‌سواد و کم‌سواد را بر عهده داشتند.

محمد رضا بسامی افزود: سالانه بیش از 10 میلیارد تومان از اعتبارات ملی در حوزه سواد آموزی در این استان جذب می‌شود.

وی بیان داشت: دوره‌های سواد آموزی را شامل سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال می باشد که در سال گذشته پوشش سهمیه سوادآموزی دوره تحکیم و انتقال در استان کرمانشاه 100 درصدی بود.

بسامی ادامه داد: امسال سهمیه سواد آموزی در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه از نظر حجمی کاهش 16 درصدی نسبت به سال گذشته دارد،که برای امسال سهمیه سوادآموزی 15 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

بسامی افزود: در سه ماهه نخست امسال 1404 نفر یعنی معادل 9.5 درصد سهمیه ابلاغی به استان در بخش سوادآموزی محقق شده و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان مهر ماه امسال کل سهمیه ابلاغی سوادآموزی تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار می گیرند.

 وی گفت: از سال گذشته به افراد بی‌سوادی که سواددار شدند مبلغ 134 هزار تومان به عنوان پاداش اهداء می‌شد که این مبلغ در سال جاری به 139 هزار و 600 تومان رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: امسال به آموزش‌دهندگان حوزه سوادآموزی به ازای آموزش هر نفر بی‌سواد 700 هزار تومان پاداش داده خواهد شد که این  مبلغ برای دوره‌های تحکیم و انتقال به ترتیب 130 و 820 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: به افرادی که به صورت خودآموز و با کمک یکی از اعضای خانواده خود اقدام به سوادآموزی کنند نیز مبلغ 698 هزار تومان به عنوان پاداش داده خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.