رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۵۵ هزار تن دانه روغنی از اراضی کشاورزی استان اردبیل برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی توسعه کشت دانه‌های روغنی در اردبیل اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال زراعی جاری بیش از 55 هزار تن دانه‌های روغنی از اراضی کشاورزی استان اردبیل برداشت می‌شود.

وی افزود: امسال 42 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دانه‌های روغنی اختصاص یافته که با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم پیش‌بینی می‌کنیم تا بتوانیم شاهد تولید و برداشت محصولاتی خوب و باکیفیت در این اراضی شویم.

سروی با اشاره به انواع دانه‌های روغنی کشت‌ شده در اراضی استان بیان کرد:‌ براساس هدف‌گذاری‌های اساسی توسعه کشت دانه‌های روغنی شامل آفتابگردان، سویا، کلزا، بادام زمینی، کنجد و پنبه برنامه‌ریزی شده است که در این زمینه امسال در اراضی کشاورزی استان اقدامات کشت انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به کیفیت محصولات کشاورزی تولیدشده در سطح استان اردبیل تصریح کرد: اردبیل در تولید 12 محصول کشاورزی رتبه یک تا 10 رقمی را به خود اختصاص داده و در برنامه‌های افزایش ضریب خوداتکایی استان اردبیل رشد مطلوب و مناسبی در تولیدات خود داشته است.

وی در مورد راهکارهای افزایش تولیدات و محصولات کیفی کشاورزی در اردبیل گفت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری، اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آبی از جمله راهکارهایی بوده که در کنار توسعه تولیدات کشاورزی تاثیر به‌سزایی در حفاظت از منابع آبی استان نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.