اردبیل؛

تولید تنها 10 درصد روغن مورد نیاز در داخل کشور

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تنها 10 درصد روغن مورد نیاز کشور را در داخل تأمین می‌کنیم و 90 درصد همچنان واردات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خلیل آقایی صبح امروز در نشست با تولیدکنندگان بخش کشاورزی در پارس‌آباد اظهار کرد: ما در کنار تامین نیازهای داخلی در سه سال اخیر نسبت به تنظیم بازار و همچنین ترویج کشت گلخانه‌ای و توسعه صنایع تبدیلی اقدام کردیم به طوری که این سیاست زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا فرآوری محصولات کشاورزی با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی در مورد تولید 800 هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل و ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی گفت: در حال حاضر با طرح‌های توسعه‌ای تنها برای 20 درصد محصول سیب‌زمینی ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد در حالی که باید این وضعیت را همچنان توسعه داده و تقویت کنیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تنها 10 درصد روغن مورد نیاز کشور را در داخل تامین می‌کنیم و 90 درصد همچنان واردات است.

آقایی به سودآور بودن توسعه کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن در داخل کشور اشاره کرد و گفت: تمام شرایط از نظر تامین بذر، کود و ماشین‌آلات و افزایش ضریب مکانیزاسیون و همچنین آب و هوایی در منطقه فراهم آمده است تا با دید صادراتی بتوانیم به تولید محصولات کیفی همت کنیم.

وی بازار روسیه را برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان اردبیل بازار بکر توصیف کرد و گفت: کشورهای خارجی از ما تولید کیفی، بهداشتی و مطابق با آخرین استانداردها را از ما انتظار دارند و ما باید به این خواسته‌ها پاسخ مثبت دهیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، روغن ، داخل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.