از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی به ازای هر هکتار 85 ميليون ريال تسهیلات بلاعوض به متقاضیان آبیاری تحت فشار قطره ای پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان،محمدسعیدی مدیرآب و خاک استان درسفر به ارزوئيه گفت : برداشت و اسراف بیش از حد آبهای زیرزمینی باعث بحران کنونی آب این شهرستان شده و منطقه ارزوئیه منطقه حساس و پرخطری است.

وي افزود: با عنايت به اينكه تعداد زیادی از چاهها خشک شده و بدلیل دمای بالای این شهرستان ، بایستی آبیاری قطره ای درتمام محصولات اجرا تا بتوان راندمان آب را به 95 درصد و تبخیر و نفوذ عمقی را به صفر رساند.

مدیرآب و خاک استان با اشاره به حمایت ویژه دولت از کشاورزی نوین بمنظور کاهش تلفات آب و بازدهی زیاد محصولات افزود: از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی به ازای هر هکتار 85 ميليون ريال بصورت بلاعوض به متقاضیان آبیاری تحت فشار قطره ای ونواری تیپ که تاپایان آبان ماه 95 اقدام نمایند بدون هیچگونه محدودیتی پرداخت خواهد شد.

وي افزود : که با دعوت از کارخانجات لوله استان مقررگردید که هزینه خرید لوله پس از اجرای طرح به کارخانه سازنده لوله پرداخت گردد که کشاورزان مي توانند از این موقعیت جدید به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند .

مهندس سعیدی خاطر نشان کرد: رقابت برای تمام شرکتها جهت اجرای سیستم در منطقه آزاد است و به مشاورینی که کار فنی و مناسبی رااجرا ننمایند ويا درهنگام اجرای طرح در منطقه حضور نداشته باشند اجازه اجراي كار داده نمي شود.

وي به کشاورزان پیشنهاد داد قبل از واگذاری طرح برای تعیین مشاور خوب و با تجربه حتما سابقه (رزومه) شرکت را بررسی نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار