از ابتدای امسال تا‌کنون 34 موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به برخی اهداف برپایی این ایستگاه‌ها اظهار داشت: در این ایستگاه‌ها وقف و آثار برکات به عنوان یک صدقه جاریه برای معرفی می‌شود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله واحدی خاطر‌نشان کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و آشنایی با این سنت حسنه از دیگر اهداف برگزاری ایستگاه‌های همه واقف باشیم در سطح استان سمنان است.
وی با اشاره به حضور روحانیون در این ایستگاه‌ها گفت: در این ایستگاه‌ها روحانیان و کارشناسان وقف حضور داشته و درباره این سنت حسنه مشاوره لازم را به افراد می‌دهند.
واحدی با اشاره به ایجاد موقوفات جدید در این استان گفت: از ابتدای امسال تا‌کنون 34 موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد موقوفات جدید در استان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد وقف‌های جدید در استان انجام شده و واقفان می‌توانند با توجه به این اولویت‌ها سنت حسنه وقف را انجام دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه وقف در سطح استان گفت: در استان سمنان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و باید برای افزایش مشارکت مردم و جلب اعتماد آنان فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد.
‌واحدی گفت: در سطح استان سمنان در حدود 50 درصد از موقوفات با نیت‌هایی برای عزاداری سید و سالار شهدا ثبت شده است.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.