مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: تعداد 470 مهدکودک در شهر اصفهان مشغول به فعالیت‌های مراقبتی و آموزشی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید صادقی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: اداره کل بهزیستی استان اصفهان خانواده‌ای 300 هزار نفری است که بیش از 50 درصد این تعداد در شهر اصفهان ساکن هستند.

وی به حضور تعدادی از کودکان تحت پوشش بهزیستی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: از حدود یک هزار مهدکودک سراسر استان اصفهان، تعداد 470 مهدکودک در شهر اصفهان مشغول به فعالیت‌های مراقبتی و آموزشی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: سه نفر از کودکان نابینا و سه نفر از کودکان ناشنوا به نمایندگی از حدود 2 هزار کودک نابینا و ناشنوا در میهمان جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان هستند؛ بهزیستی استان اصفهان به حدود 500 کودک بی‌سرپرست به صورت شبانه‌روزی در مراکز خانه‌های کودک و نوجوان این سازمان خدمت‌رسانی می‌کند که نیمی از این کودکان در شهر اصفهان زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان اصفهان در تلاش است تا همراه با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در قالب مشاوره، برنامه‌ریزی، همکاری و همیاری خدمات و برنامه‌ریزی‌های بهتری را برای احقاق حقوق کودکان انجام دهیم.

صادقی با اشاره به نامگذاری شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در همه جای دنیا از کودکان به عنوان آینده‌سازان نام برده می‌شود و از میان آن‌ها شهرداران و روسای شورای شهرها بیرون خواهد آمد.

وی با اشاره به نقش بهزیستی در همکاری با شهرداری به دلیل بهره‌مندی از ظرفیت کودکان تصریح کرد: اداره کل بهزیستی با استفاده از ظرفیت کودکان می‌تواند در حوزه‌های فرهنگ ترافیک، حقوق شهروندی، مبانی دینی و آموزه‌های ملی و مذهبی، پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی راه‌گشای بسیاری از مسائل شهری باشد چراکه استعداد دریافت آموزش‌ توسط کودکان بسیار بالاست.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر لزوم اختصاص گوشه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های هر ارگان به کودکان بیان داشت: ضروری است تا همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بخشی از فعالیت‌های خود را در راستای حمایت از حقوق کودکان اختصاص دهند.


انتهای پیام/م

برچسب ها: اصفهان ، فعالیت ، مهد کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.