مشهد؛

تابلو «حضرت زینب» (س)در موزه آستان قدس رضوی

تابلو «حضرت زینب»(س) یکی از آثار ارزشمندگنجينه موزه آستان قدس رضوي است که استاد مهدی فرخی به سبک سمبولیسم به تصویر کشیده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول گنجینه هنرهای تجسمی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت:  مهدی فرّخی در سال 1359 در شهرستان تربت حیدریه واقع در استان خراسان رضوی به دنیا آمد، پدرش از اهالی تئاتر بود که خود در پرورش ذوق هنری او مؤثر افتاد.
جمشید امیریان در خصوص نحوه طراحی و شکل گیری تابلو حضرت زینب(س) افزود: استاد مهدی فرخی، این تابلو را به سبک سمبولیسم و با بهره‌گیری از تکنیک هنری اکریلیک روی مقوای بدون اسید به تصویر کشیده است.
وی ضمن اشاره به این مطلب که استاد فرخی اثار دیگری را نیز به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده است، برخی ویژگی‌های ظاهری این اثر نفیس را تشریح کرد و گفت: تابلو وقایع روز عاشورا در ابعاد 70 در 115 سانتی‌متر خلق شد و استاد فرخی آن را به موزه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی اهدا کرد.
مسئول گنجینه هنرهای تجسمی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با توصیف اثر ارزشمند سمبولیک فرّخی افزود: در این تابلوی هنری، بانویی چادری در پس زمینه‌ای فیروزه‌ای به نمایش درآمده که احساس ایمان و آرامش را به ذهن بیننده خود متبادر می‌سازد.
گفتنی است علاقه مندان همه روزه می‌ توانند از ساعت 8 تا 17:45 و در روزهاي تعطيل از ساعت 8 تا 12 از گنجينه هنرهاي تجسمي واقع در طبقه اول موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی بازدید کنند.
انتهای پیام//ح.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار