اشرف غنی، نشان عالی دولتی غازی وزیر "محمداکبر خان" را به سفیر ژاپن در کابل اعطا کرد

محمداشرف غنی، در دیداری با هیروشی تاکاهاشی، سفیر جاپان برای افغانستان که ماموریت‌اش به پایان رسیده‌است، به‌ منظور قدردانی از خدمات و تلاش‌هایش، مدال عالی دولتی غازی وزیر محمداکبر خان را به‌ او اعطا کرد.

اشرف غنی، نشان عالی دولتی غازی وزیر به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری با انتشار خبرنامه ای گفته است که این دیدار عصر روز گذشته در ارگ برگزار شد و رییس جمهورغنی از کارکرد سفیر جاپان در کابل قدردانی کرد.

گفته شده که هیروشی تاکاهاشی در زمان مأموریت‌ اش در افغانستان، در راستای تحکیم و گسترش روابط نیک میان افغانستان و جاپان و نیز جلب، تنظیم و کمک ‌رسانی تلاش‌های بی ‌دریغانه و همیشگی را انجام داده‌است.

در همین حال آقای غنی از کمک‌ و همکاری‌های جاپان در بخش‌های مختلف با افغانستان و همچنان تلاش‌های تاکاهاشی در زمینۀ جلب حمایت‌های دوامدار او قدردانی کرده و در راستای انجام وظایف آینده‌اش به‌ او آرزوی موفقیت کرد.

از سویی هم تاکاهاشی از رییس‌ جمهور کشور بخاطر اعطای مدال و تقدیر از خدمات اش تشکری کرده و از دوران مأموریت‌اش در افغانستان ابراز خرسندی کرد.

او همچنان گفته که همواره افغانستان را به‌ عنوان کشور دوست در خاطر خواهد داشت.

جاپان یکی از کشورهای بزرگ کمک کننده به افغانستان در یک و نیم دهه اخیر بوده است و میلیون ها دالر را در بخش های مختلف در کشور به مصرف رسانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.