افزایش ترانزیت کالا از مرز ماهیرود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از افزایش ترانزیت کالا از طریق مرز ماهیرود به افغانستان خبر داد.

محمد کوهگرد، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی جمهوری اسلامی از افزایش ترانزیت کالا از طریق مرز ماهیرود (ابونصر فراهی) به افغانستان خبر داده و گفت در سه ماه نخست سال جاری ۲۳۶ هزار و ۲۳۵ تن کالا به مقصد افغانستان ترانزیت شده است.

کوهگرد گفت در سه ماه نخست امسال ۹ هزار و ۱۳۴ ماشین حامل ۲۳۶ هزار و ۲۳۵ تن کالا از مرز ماهیرود در این ولایت به مقصد افغانستان ترانزیت شده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳۵ درصد رشد زا نشان می دهد.

محمد کوهگرد افزود: این مقدار کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۵۴ دلار ترانزیت شده که ۴۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 به گفته وی از نظر تعداد ماشین نیز ۶۷۵ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد کالاهای ترانزیتی شامل کود شیمیایی، پرزه جات ماشین مستعمل و مواد خوراکی بوده که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزیا از طریق گمرک «ماهیرود» به افغانستان ترانزیت شده است.

کوهگرد همچنین اضافه کرد سمنت، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، تیل دیزل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی‌جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادراتی از گمرک ولایت خراسان جنوبی ایران به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق بوده است.

مرز ابونصر فراهی در ولایت فراه پس از اسلام قلعه و میلک در ولایات هرات و نیمروز، از مهمترین بنادر تجارت وترانزیت در غرب افغانستان با جمهوری اسلامی ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار