امتیازات کاپ های جهانی در نتایج المپیک 2020 جمع بندی نمی شود به این خاطر فدراسیون دوچرخه سواری با وجود کسب دو سهمیه در این رقابتها شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ تیم دوچرخه سواری پیست کشورمان در دو ماده سرعت سهمیه حضور در کاپ های جهانی را کسب کرده است اما به خاطر برخی مسائل فدراسیون از حضور در این رقابتها چشم پوشی کرده است یکی از این دلایل کسب روادید از سفارت انگلیس است و مسئله دیگری که وجود دارد همزمانی برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات کاپهای جهانی است.

همچنین از دیگر مسائلی که موجب شده فدراسیون از این دو سهمیه بگذرد این است که امتیازات امسال و سال آینده برای حضور در المپیک 2020  در جمع بندی ها به کار نمی آید و امتیازات دو سال پایانی برای المپیک جمع خواهد شد و به کار می آید.

اگرچه نادیده گرفتن زحمت های دوچرخه سواران کشور و چشم پوشی از سهمیه هایی است که فدراسیون جهانی برای  رکابزنان کشورمان تعیین کرده است تصمیم درستی نیست و فدراسیون دوچرخه سواری می توانست  تصمیم دیگری بگیرد و رکابزنان جوان را برای حضور در کاپ های جهانی اعزام کند تا علاوه براینکه فرصتی به آنان داده شده رکابزنان نوپا را برای رقابتهای آینده آماده کند و انگیزه ای برای آنان ایجاد کند.


در این خصوص با مصطفی چایچی مدیر تیم های دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی در خصوص حضور تیم سرعت در چهار مرحله کاپ های جهانی اظهار کرد: ما دو سهمیه در رشته کایرین و اسپرینت را در کاپ جهانی کسب کردیم کاپ های جهانی چهار مرحله است که در کشورهای انگلیس،هلند،کلمبیا و امریکا برگزار می شود و این رقابتها برای حضور در المپیک نقش مهمی ایفا می کند اما امسال امتیازات این کاپ ها اهمیت چندانی ندارد و در جمع بندی امتیازات المپیک نقشی ندارد به این خاطر در رقابتها شرکت نخواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برای حضور در کاپ ها احتیاج به روادید است و گرفتن روادید از سفارت انگلیس احتیاج به زمان دارد شرکت نخواهیم کرد ضمن اینکه همزمان با برگزاری کاپ های جهانی مسابقات آسیایی هم در هندوستان از 16 تا 20 بهمن ماه برگزار می شود به این خاطر وارد برنامه های کاپ نخواهیم شد.

چایچی در ادامه بیان کرد: اصولا 2 سال منتهی به المپیک امتیازات کاپ ها اهمیت دارد و محاسبه خواهد شد در هر صورت بازی های آسیایی 2018 جاکارتا هم پیش است که برای کسب سهمیه اهمیت بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد:تیم ملی پیست که در مسابقات کاپ آسیایی تایلند شرکت کرده بود با 11 مدال به کار خود پایان داد همچنین محمد گنج خانلو در مسابقات قهرمانی جهان جاده  مقام 23 را از آن خود کرد در مجموع باید بگویم که علت حضورمان در این رقابت ها آماده سازی رکابزنان برای موفقیت در برنامه های بلند مدت فدراسیون است زیرا هر فدراسیونی برای کسب موفقیت اهداف کوتاه و بلند مدت دارد که برای انگیزه دادن به رکابزنان باید اهداف کوتاه مدت را دنبال کرد.

چایچی در ادامه بیان کرد: از طرفی رکابزنان برای شرکت در میادین بزرگ تر با قوانین رقابت ها آماده خواهند شد و با توجه به اینکه هر ورزشکاری که پا به دنیا ورزش حرفه ای  می گذارد باید روزی با دوچرخه سواری خداحافظی کند و جای آن ورزشکاران جدید می آیند به این خاطر باید رکابزنان تازه نفس و خوبی باشند که جای رکابزنان قدیمی پر کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر حضور موفق در این رقابتها  تیم را آماده می کنیم تا در مسابقات بزرگ تر شرکت کنیم و انگیزه رکابزنان را افزایش دهیم زیرا علاوه بر اینکه در تایلند شرایط خاصی از جمله رطوبت هوا،گرما بود ما یک روز پیش از مسابقات به تایلند رسیدیم و زمانی برای تمرین نداشتیم که اگر زودتر رسیده بودیم آمادگی داشتیم و مدالهای بیشتری کسب می کردیم ولی در مجموع ورزشکاران خوب رکاب زدند.


مدیر تیم های دوچرخه سواری در خصوص مسابقات لیگ تاکید کرد: برای حضور در مسابقات سازمان لیگ برنامه ریزی کردیم ومسابقه لیگ دسته یک و لیگ برتر را پیش داریم که متاسفانه زمان برگزاری آنها به خاطر مسابقات متعدد عقب افتاده است این رقابتها را نیمه دوم سال برگزار خواهیم کرد سپس اردوهای تیم ملی آغاز می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار