مردم نیجریه آزادی دختران خود از چنگ گروه تروریستی بوکو حرام را جشن گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، گروه تروریستی بوکو حرام در پی مذاکرات فشرده داخلی و بین‌المللی سرانجام پنجشنبه هفته گذشته تعدادی از گروگان‌های خود را با میانجی‌گری صلیب سرخ و دولت سوئیس آزاد کرد تا مردم نیجریه پس از دو سال و نیم انتظار، دختران ربوده شده خود را در آغوش بگیرند. 

بر اساس گزارش‌های دریافتی، در پی آزاد شدن 21 گروگان دختر از چنگ بوکو حرام، روز گذشته (یکشنبه) اعضای تعدادی از خانواده‌های دختران گروگان گرفته شده نیجریه‌ای پس از دو سال و نیم دوری مجدداً در کنار یکدیگر قرار گرفتند. 

این دختران بلافاصله پس از آزادی به مراکز درمانی و مشاوره‌ای منتقل شدند تا به لحاظ جسمی و روانی مورد معاینه پزشکان قرار گیرند. والدین آنها نیز بلافاصله پس از انتشار خبر آزادی آنها، فاصله 800 کیلومتری محل سکونت خود تا مکان آزادی گروگان‌ها و خطرات این راه را به جان خریدند تا هر چه سریعتر فرزندان خود را در آغوش بگیرند. 

بوکو حرام در آوریل 2014 با حمله به یک مدرسه دولتی در شهر چیبوک در شمال شرقی نیجریه اقدام به ربودن حدود 300 دانش‌آموز دختر کرد. تعدادی از این دختران پس از ربوده شدن موفق به فرار شدند؛ اما گفته می‌شود حدود 190 نفر از آنها همچنان در اسارت این گروه تروریستی قرار دارند.

بوکو حرام آزادی این 21 دختر دانش‌آموز را گامی در جهت اثبات حسن نیت خود برای مذاکره با دولت نیجریه به منظور آزادی سایر گروگان‌ها عنوان کرده است. این در حالیست که برخی منابع از معاوضه این دختران با 4 فرمانده زندانی بوکو حرام خبر داده و برخی دیگر نیز مدعی باج‌دهی کلان دولت نیجریه به این گروه تروریستی شده‌اند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
شادی همه مردم نیجریه خوب است . کتاسفانه با آزادی دختران ربوده شده توسط بوکو حرام ، آزادی مرد بزرگ و معنوی نیجریه یعنی شیخ زکزاکی و پیروانش با قتل و کشتار و شکنجهو تخریب منازل سلب شده است ، که این برای مردم نیجریه غم مضاعف است .
آخرین اخبار