فرماندار تویسرکان گفت: خانه گردو به زودی در مرکز ترویج جهاد کشاورزی تویسرکان راه اندازی می شود.

راه اندازی خانه گردو در تویسرکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب مومیوند افزود: خانه گردو امور مربوط به توسعه علمی و نوین باغ های گردو، راه های افزایش بهره وری این محصول، اجرای طرح های تحقیقاتی مانند اصلاح ارقام مختلف درختان گردو و تمامی فعالیت های پژوهشی و اجرایی در این بخش را پیگیری می کند.

وی ادامه داد: خانه گردو مرکز ایجاد همگرایی در بین بخش های خصوصی فعال در حوزه تولید محصول گردو و دستگاه های مرتبط اجرایی است و متولی رسمی پیگیری امور مربوط به گردو در تویسرکان به عنوان پایتخت گردوی کشور محسوب می شود.

فرماندار تویسرکان اضافه کرد: این شهرستان به دلیل برخورداری از ظرفیت بالای کمی و کیفی در تولید محصول گردو و با توجه به اینکه پایتخت گردوی کشور محسوب می شود به تشکیلات سازماندهی شده در این بخش نیاز دارد.

مومیوند با بیان اینکه برگزاری جشنواره گردو به منظور بهره وری حداکثری از ظرفیت محصول چند منظوره گردو و معرفی ظرفیت های متنوع شهرستان تویسرکان در حوزه های مختلف یک ضرورت به حساب می آید اظهار کرد: به دلیل تقارن برگزاری جشنواره گردو با ایام محرم، این آیین با عنوان همایش گردو برگزار می شود.

وی خواستار همگرایی و هم افزایی بیش از پیش دستگاه های مختلف اجرایی و بخش خصوصی برای پیشبرد بهتر امور مرتبط با گردوی شهرستان تویسرکان شد و تصریح کرد: جشنواره گردو باید زودتر از مقطع کنونی و با حضور پررنگ بخش خصوصی و دولتی برگزار می شد.

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره گردو در سال جاری منتفی نشده و با عنوان همایش گردو در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.