مسئول برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان فیزیولوژیک مرکز آموزشی درمانی فاطمیه از راه‌اندازی سمن «آنادانا» با هدف ارتقای سلامت مادران باردار در همدان خبر داد.

راه‌اندازی سمن «آنادانا» با هدف ارتقای سلامت مادران باردار در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرضیه اتوگرا افزود: «آنادانا» نام قدیم همدان است و «آنا» به معنی «مادر»، یعنی «مادر دانا» است که با آگاهی صحیح برای خودش تصمیم می‌گیرد.

مسئول برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان فیزیولوژیک مرکز آموزشی درمانی فاطمیه با بیان اینکه انجمن «آنادانا» یک نهاد غیر دولتی و غیر سیاسی است که در جهت سیاست‌های افزایش جمعیت و ترویج زایمان طبیعی توسط جمعی از ماماهای استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: اعتبارات این سمن از کمک‌های مردمی خیران، هدایا و فعالیت‌های انجمن تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این انجمن در آموزش دختران، مادران و ارائه‌دهندگان خدمت، گفت: استانداردسازی شرایط و فرایند زایمان، اطلاع‌رسانی سیاست‌های وزارت بهداشت با هدف سلامت مادر و نوزاد و حمایت‌طلبی از مسئولان برای تحقق اهداف، مود توجه است.

اتوگرا با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، افزایش جمعیت در دستور کار است، افزود: به دنبال توانمندسازی مادران هستیم تا آنان به عنوان کانون اصلی خانواده، خاطره خوش از دوران بارداری و زایمان خود داشته باشند.

وی، تبلیغ زایمان طبیعی و فرزندآوری را در تشکیل این سمن، مهم دانست و افزود: در سراسر استان در قالب سمن «آنادانا»، برنامه ترویج زایمان طبیعی را در پیش داریم.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.