نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: موقوفه حضرت زهرا (س) ضامن اجرا و نهادینه‌ شدن شعائر و مراسم عظیم شهادت حضرت زهرا(س) است.

موقوفه حضرت زهرا (س) ضامن اجرا و نهادینه‌ شدن شعائر و مراسم عظیم شهادت حضرت زهرا(س)

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در نخستین نشست خبری موقوقه حضرت زهرا (س) با بیان اینکه یکی از برکات وقف، ابدی‌ و نهادینه‌شدن موقوف علیه است، اظهار داشت:  موقوفه حضرت زهرا(س) از آثار فعالیت حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد است و حسن ابتکار ایشان این بوده که با ایجاد این موقوفه مسئله اجتماع عظیم فاطمی به‌صورت یک جریان نهادینه درآمد.

وی با تاکید براینکه این وقف تنها سبب ابدی‌شدن موقوفه نیست بلکه نهادینه شدن موقوف علیه را هم به‌همراه دارد، افزود: موقوف علیه موقوفه حضرت زهرا(س)، اجتماع عظیم فاطمی است که سال‌ها باعزت و اهمیت ادامه دارد و روزبه‌روز توسعه پیدا می‌کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به نهادینه شدن مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در بسیاری از اماکن موقوفه امام حسین(ع) ، خاطرنشان کرد: در بسیاری از روستاها اگر این موقوفات وجود نداشت، مراسم عزاداری و روضه خوانی ادامه پیدا نمی‌کرد.

وی ادامه داد: این موقوفه ضامن اجرا و نهادینه‌شدن شعائر و مراسم عظیم شهادت حضرت زهرا(س) است بنابراین ارزش بسیاری دارد و ارزشش بیش از برکات خود موقوفه است‌.


انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.