نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر نقش آفرینی حضرت زینب کبری (س) در انقلاب عاشورا تبیین نشود نمی توان ماهیت اصلی این انقلاب را برای مردم تبیین کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر نقش آفرینی حضرت زینب کبری (س) در انقلاب عاشورا تبیین نشود نمی توان ماهیت اصلی این انقلاب را برای مردم تبیین کرد.آیت الله علم الهدی امروز در اجتماع بزرگ رهروان زینبی در مشهد افزود: در حالی که دشمن در واقعه کربلا با توطئه های خود نمایش چهره ای ضد مردمی از امام حسین (ع) و تحقیر سیدالشهدا را دنبال می کرد عملکرد حضرت زینب (ع) پس از عاشورا این توطئه ها را خنثی کرد و عاشورا الگوی انقلاب آفرین در طول تاریخ شد.

وی از بانوان مومن خواست با الگو پذیری از رفتار حضرت زینب (ع) در حماسه آفرینی و زنده نگهداشتن قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)انقلاب اسلامی را یاریگر باشند.

امام جمعه مشهد گفت: تا معرفت شناسی حضرت زینب(س) صورت نگیرد معرفت شناسی کربلا ناقص است و بدون تبیین نقش آفرینی زینب(س) تبیین این انقلاب ممکن نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه کربلا و عاشورا بدون حضور زینب(س) صورت انقلاب کربلا را بخود نمی گرفت افزود: اگر نقش آفرینی زینب(س) نبود اثر واقعه کربلا در بین جوامع و ملل در طی قرون به شکل انقلاب، شکل نمی گرفت.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد:آنچه در فلسفه قیام عاشورا کمتر بحث شده تبیین قیام عاشورا است، تنین صدای حضرت زینب(س) که در کاخ یزید پیچید ، فریاد او بر سر یزید و سخنان قوی ایشان در حالی که دستانش بسته بود یزید را بیچاره و دچار ذلت کرد و عظمت زینب(س) در چشم ها جلوه گر شده است.

وی گفت :امروز با وجود دشمنان خارجی و برخی جریانات سیاسی داخلی و مجری خطوط دشمن شما باید به گونه ای رهرو زینب(س) باشید که زنده نگهدارنده خون شهدا و انقلاب باشید و خط ایشان را طی کنید.

انتهای پیام//ف.ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.