انتخابات شورای هماهنگی کانون‌های دانشجویی استان تهران به منظور رشد و ارتقای کانون‌ها انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ظهر امروز انتخابات شورای هماهنگی کانون‌های دانشجویی استان تهران در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجه دانشگاه آزاد تهران جنوب برگزار شد.

درمان معاوت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب درباره علت میزبانی این واحد برای انتخابات گفت: در واحد تهران جنوب بیش از 20 کانون دانشجویی فعال داریم که در زمینه های مختلف فیلم، عکاسی، تئاتر، شهروند مسئول، هلال احمر، سلامت و غیره مشغول هستند.

وی افزود: معتقدیم اگر کاری بر عهده دانشجو گذاشته شود بی شک با کیفیت بهتر و بیشتری جلو می رود تا مدیران فرهنگی بخواهند آن را اجرا کنند.

حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد پرند در ادامه بیان کرد: شورای هماهنگی کانون‌های دانشجویی به منظور شایسته‎سالاری کارکردهای مختلفی دارد لذا باید با حضور نمایندگان خود بتواند در سطح استان مشارکت لازم را داشته باشد.

وی اعضای این شورا را از دبیران کانون‌های دانشجویی دانست و افزود: شرط کاندید شدن برای این شورا این است که دانشجو دبیر کانونی باشد که دارای مجوز و ثبت در سامانه باشد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به تعداد اعضای شورای هماهنگی اظهار داشت: بسته به درجه استان، تعداد اعضا مشخص می شود که با توجه به درجه الف بودن ما قرار است که 13 عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل انتخاب شوند. از طرفی تعداد افراد کاندید نباید کمتر از 19 نفر باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد پرند با اشاره به اهداف تشکیل شورا عنوان کرد: رشد و ارتقای کانونهای دانشجویی همه واحدهای استان، ایجاد تعاملات بیشتر، زمینه سازی ایجاد کانون‌های مختلف و پویای و تحرک آنهادر واحدهای دیگر استان،تشکیل نهاد دانشجویی استانی در راستای اهداف فرهنگی دانشگاه، مرجع پیگیری مطالبات کانون‌ها، کمک به رشد تولیدات و محصولات و ایجاد بازارچه های کانون‌ها از جمله اهداف تشکیل شورای هماهنگی است.

تقوی گفت: 10 روز بعد از برگزاری انتخابات اولین جلسه شورا تشکیل می شود که رییس و دبیر آن به منظور پیگیری و اجرای مصوبات در آنجا انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: از بین شوراهای استانی دو نفر نماینده برای شورای مرکزی انتخاب می شوند.

گفتنی است، در انتهای سخنرانی دبیران کانونهای دانشجویی بعد از اعلام آمادگی برای کاندید شدن (حدود 30 نفر) اهداف و برنامه های خود را مطرح کردند و سپس از بین آنها با رای سایرین و با نظارت معاونان فرهنگی 15 نفر عضو شورا انتخاب شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار