قائم مقام ستاد برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از ثبت این جشنواره در تقویم وزارت ارشاد خبر داد.

مجتبی رضازاده، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت :پی گیری های نهایی برای این امر در حال انجام است که می تواند بر اعتبار این رویدار هنری بیفزاید.
وی،رویکرد سازمان فرهنگی ورزشی برای جشنواره دوازدهم را موشکافی سیاست گذاری و برنامه ریزی های پیشین دانست و افزود:اهتمام وارزیابی اجرای برنامه هایی که در شرایط کنونی در حوزه فرهنگی و اجتماعی صرف و صلاح است از دیگر سیاست گذاریهای جشنواره است.
به گفته وی،تشکیل 6 کارگروه جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان و برگزاری جلسات مستمر ستاد این جشنواره به صورت دو هفته یک بار با بررسی جزییات روندها در سازمان از دیگر اقدامات است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، برگزاری نخستین دوره رقابت های نمایشنامه نویسی سراسری مهر را اتفاقی نو تاکیدکردتاکیدکردوگفت: با این اقدام می توان بانک اطلاعاتی جامعی از نمایشنامه ها و متون نمایشی مورد نظرسازمان را فراهم آورد و بستر تغذیه محتوایی گروه های تئاتر شهرستان را در بلندمدت مهیا ساخت.
رضازاده، درادامه با اشاره به تولید آثار نمایشی مبتنی بر اولویت های ده گانه فرهنگ شهروندی افزود:گردآوری بانک اطلاعاتی نمایشنامه نویسی می توان آثار نمایشی را پیرامون اولویت هایی در چهار حوزه کالبدی و 6 زمینه اخلاق شهروندی برای شهروندان در طول سال طراحی و اجرا شود.
وی، با تاکید بر رویکرد حمایتی سازمان فرهنگی ورزشی از گروه های نمایشی بومی افزود: با ارائه محتوای مناسب به این گروه ها می توان از ظرفیت آنها برای برنامه های هنری مبتنی بر اهداف سازمان در حوزه فرهنگ شهروندی استفاده کرد.
قائم مقام ستاد دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، اجرای بخش های جنبی جشنواره را یادآور شد وگفت: در اين جشنواره به منظور افزايش بعد آموزشي و غناي محتوايي، علاوه بر دو بخش نمايش صحنه‌اي و خياباني، کارگاه‌هاي آموزشي و نشست هاي تخصصي با حضور صاحب‌نظران و اساتيد برجسته عرصه تئاتر پيش‌بيني شده است.
رضازاده، تصریح کرد: آشنایی با سیره و سبک زندگی نبوی و مکتب جعفری، اهتمام به فرهنگ مهدويت و انتظار، انقلاب اسلامي و فرهنگ ايثار و شهادت با نگاه ویژه به شهدای مدافع حرم،سبک زندگي اسلامي ايراني با موضوعات عفاف و حجاب، ساده زيستي و پرهيز از تجملگرايي، اعتياد و طلاق و فرصت ها و تهديدهاي فضاي مجازي از جمله اولویت های مدنظر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار