مشهد؛

پدر و مادر چاق کودکان چاق خواهند داشت

فوق تخصص گوارش کودکان و استاد دانشگاه نیویورک گفت: اگر پدر و مادر چاق باشند، احتمال چاقی در کودکانشان تا هشتاد درصد افزایش میابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،پروفسور منوچهر کارجو در سمینار چاقی کودکان با رویکرد بیماری ها، با بیان اینکه چاقی به طور کلی به معنای داشتن چربی زیاد در بافت های بدن است افزود: چاقی ممکن است باعث افزایش ابتلاء کودکان به انواع بیماری ها از جمله دیابت، دردهای اسکلتی، بیماری های قلبی و عروقی، کبد چرب، افزایش احتمال ابتلا به سرطان و حتی بیماری های روانی شود.

وی گفت: چاقی در کودکان از زمان حاملگی شروع می شود به صورتی که اگر مادر چاق باشد 50 درصد احتمال چاق شدن نوزاد افزایش میابد و اگر پدر و مادر هردو چاق باشند این احتمال به 80 درصد خواهد رسید.

فوق تخصص گوارش کودکان و استاد دانشگاه نیویورک افزود: میزان خوردن غذا، تغذیه نامناسب، نداشتن فعالیت و خواب نامنظم از جمله عوامل محیطی موثر در افزایش وزن در کودکان است.

پرفسور کارجو گفت: برای درمان چاقی کودکان باید همه اعضای خانواده همراه کودک باشند و عادات غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهند.

یک متخصص نوزادان هم در ادامه این سمینار گفت: در گذشته به خصوص در کشورهای جهان سوم مبحث سوء تغذیه کودکان مطرح بود که در حال حاضر تا 75 درصد این بیماری از بین رفته است.

دکتر غلامعلی معموری با بیان اینکه 30 درصد کودکان ایرانی چاق هستند افزود: چاقی در کودکان تهدید جدیدیست که می توان با تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه از خطر ابتلا کودکان به انواع بیماری ها جلوگیری کرد.

این سمینار آموزشی با رویکرد بیماری های ناشی از چاقی در کودکان با حضور اساتید، دانشجویان و متخصصان بیماری های کودکان در محل بیمارستان قائم مشهد برگزار شد.

انتهای پیا//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.