نزدیک به 130 دانشگاه در نوبت برای دریافت و تدفین شهدا بوده و این مکان‌های مقدس قطعه‌ای از کربلا و محل استجابت دعا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح دیشب در نهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه اصفهان اظهار داشت: همت به معنای تلاش و هدف‌گیری است و معیار ارزشی انسان میزان هدف‌گیری او در دنیا است و شهدا نیز با توجه به این که هدف واحد آن‌ها خدا بود، دارای ارزش بسیار بالایی بودند.

سردار سید محمد باقر‌زاده تصریح کرد: هر چه انسان برای شهدا کار کند، حق مطلب را به خودی ادا نکرده و کسانی که بزرگداشت شهدا را برپا می‌کنند نهایت تلاش خود را برای شناسایی اهداف شهدا انجام دهند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح در ارتباط با اهداف شهدا در دو حوزه فردی و اجتماعی گفت: شهدا در حوزه فردی لقای الهی و تقرب به خدا و در حوزه اجتماعی حاکمیت و قوام دین الهی را در نظر داشته و برای رسیدن به آن‌ها هدف خود را خوبی انجام داده‌اند.

سردار باقرزاده گفت: مراقد شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، سند شرافت جامعه دانشگاهی ما محسوب می‌شود و به حول و قوه‌ الهی در اکثر دانشگاه‌های کشور تثبیت شده و نزدیک به 130 دانشگاه در نوبت برای دریافت و تدفین شهدا بوده و این مکان‌های مقدس قطعه‌ای از کربلا و محل استجابت دعا هستند.

وی بیان کرد: حفظ دین با شهادت ممکن است و اگر غیر از این بود واقعه عاشورا به خواست خدا اتفاق نمی‌افتاد؛ شهدا مجری اراده و مشیت الهی هستند و تقویت خط شهادت به وسیله زیارت صورت میگیرد و لازمه زیارت نمادسازی است.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح درباره حفظ شاخص‌ها و نماد شهدا در جامعه اظهار داشت: یکی از دلایلی که دشمنان ائمه با ساخت حرم ائمه معصومین مخالفت داشتند از بین بردن شاخص‌ها بود و این در حالی‌است که از راه حرم مردم ارتباط خود را ائمه برقرار می‌کنند و این‌گونه شاخص‌ها با تفکرات پلید تروریست‌ها در مناطق مختلف عراق نیز در تضاد است.

سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: مقبره شهدا فرصتی برای عبرت و نقطه‌ای برای ذکر و رهایی از غفلت است و متاسفانه بعضی از افراد با این‌گونه فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها مخالفت دارند در حالی که در بسیاری از دانشگا‌ه‌ها اشتیاق بسیار زیادی برای دریافت شهدا وجود دارد.

وی اظهار داشت: راه رسیدن به سعادت از راه شهدا است و دفاع مقدس ظرفی برای تبلور مجموعه‌ای از ارزش‌ها بود و در پرتو جهاد، ارزش‌های فراوانی مانند ایمان، صداقت، اخلاص، ایثار، توکل و صبر شکوفا می‌شود.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه‌ها تحقیقات میدانی و وسیع‌تری در حوزه دفاع مقدس انجام گیرد تا فرهنگ و یاد دفاع مقدس هیچ‌گاه از خاطره‌ها فراموش نشود و یاد و خاطره شهدا زنده بماند.

سردار باقرزاده تصریح کرد: نیازمند تشریح و تبیین وجه تدینی شهدا نیز هستیم و این افراد به دنبال این بودند که دین خدا در جامعه حاکم شود و به همین خاطر ضرر نکرده و در نزد خداوند متعال دارای درجه رفیعی خواهند بود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار