شهر اصفهان به مناسبت ۲۵ آبان ماه سالروز حماسه و ايثار مردم اصفهان با نمادهاي لاله، استند قاب شهدا، حجله شهدا، نورپردازي ليزري و تبليغات شهري فضاسازي شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان: نمادهايي به شكل لاله به ياد شهداي گلگون كفن عمليات محرم سال ۶۱ بر روي تيرهاي روشنايي بزرگراه ها و زيرگذرهاي سطح شهر نصب شد.

مهدي بقايي با اشاره به فضاسازي شهر با استند قاب عكس شهدا اظهاركرد: اين قاب ها در چهارراه ها و ميادين اصلي شهر نصب شده تا يادآور لحظاتي از تشييع شهداي عمليات محرم در روز ۲۵ آبان ميان سيل خروشان مردم شهيدپرور اصفهان باشد.

وي افزود: از نصب حجله هاي شهدا به صورت ويژه در عرشه پل ۲۵ آبان اين شهر خبر داد و بیان کرد: تبليغات شهري در قالب تك پايه و لمپوست به مناسبت اين روز بزرگ و با عنوان "۲۵ آبان، روز حماسه و ايثار مردم اصفهان" به صورت گسترده در شهر نصب شد.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان ادامه داد: فضاسازي عرشه پل ۲۵ آبان از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه هر روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ صورت مي گيرد كه در اين طرح، پيام ها و شعارهاي مربوط به ۲۵ آبان روز حماسه و ايثار به وسيله ليزر نمايش داده مي شود.

بقايي يادآور شد: در عمليات محرم سال ۶۱، يك هزار و ۲۵۰ نفر از رزمندگان به شهادت رسيدند كه بيش از ۷۰۰ نفر آن ها از استان اصفهان بودند و ۳هزار و ۲۵۰ رزمنده ديگر نيز مجروح شدند.

وي اضافه كرد: ۳۷۰ نفر از اين شهدا در ۲۵ آبان همان سال در سيل خروشان مردم اصفهان و سه يا چهار روز بعد نيز ۲۵۰ شهيد ديگر در اين شهر تشييع شد به همين منظور ۲۵ آبان ماه به عنوان روز حماسه و ايثار مردم اصفهان در تقويم به ثبت رسيد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.