معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بهره مندی کلزا کاران این استان از بسته های حمایتی ویژه کشت این محصول خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میر جمال الدین پورپیغمبر افزود: در راستای سیاست تغییر الگوی کشت و افزایش سطح زیر کشت کلزا در مناطق سردسیری و گرمسیری استان تاکنون به میزان ۵۸ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بذر ارقام پرمحصول کلزا در بین کشاورزان توزیع شده است و بیش از 6 هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت این محصول رفته است.

وی گفت: تاکنون ۷۰ دستگاه خطی کار اختصاصی کشت مکانیزه کلزا در بین کلزاکاران استان توزیع شده است که این تعداد برای کشت مکانیزه استان برای این زراعت کافی نیست؛ به همین دلیل تلاش ما بر این است که تعداد بیشتری از این دستگاه ها را با ۵۰ درصد کمک بلاعوض دولتی در اختیار آنان قراردهیم تا بدین وسیله بتوانیم شاهد افزایش زیر کشت این محصول و تولید قابل توجه آن در استان باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن تشویق کشاورزان به کاشت کلزا افزود: آن دسته از کشاورزانی که درکشت دانه روغنی کلزا فعال هستند، به صورت رایگان و بدون اخذهرگونه وجه نقدی تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار خواهند گرفت و در صورتی که محصولات کشت شده آنان تحت تأثیرعوامل قهری همچون سیل و زلزله و آتش سوزی و سرمای شدید و ... قرار گیرد، طبیعتاً در کم ترین زمان ممکن خسارت آنان پرداخت خواهد شد.

پورپیغمبر گفت: در حال حاضر سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش سطح زیر کشت دانه های روغنی در کشور است و بسته های حمایتی مختلفی برای حمایت از آنان در نظر گرفته است؛ از جمله اینکه هر کشاورزی که اقدام به کشت دانه روغنی کلزا کند، به ازاء هر هکتار مبلغ ۵/۲ میلیون تومان وام با بهره پایین از بانک های عامل دریافت خواهد کرد.

وی افزود: عملیات کشت زراعت کلزا همچنان ادامه دارد و مشاهدات میدانی کارشناسان این معاونت نشان می دهد سطح سبز محصول کشت شده بسیار مطلوب بوده است، به طوری که در اراضی آبی 2 هزار و ۴۶۰ هکتار و اراضی دیم ۴۵۰ هکتار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.