معاون اجرایی مدیریت شعبه‌های بانک مسکن استان کرمان از پرداخت یک میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات برای انبوه‌سازانی که از فناوری‌های نوین همراه با انتقال تکنولوژی استفاده کنند خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ اکبر محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید در زمینه باز پرداخت تسهیلات یک فرهنگ‌سازی اساسی در سطح کشور صورت گیرد، گفت: مردم نیز باید برای بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود همت کنند و این وام‌ها در واقع از بیت‌المال پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه از دارندگان واحدهای مسکن مهر خواست که نگذارند اقساط تسهیلات روی هم انباشته شود؛ تصریح کرد: با پرداخت به‌ موقع اقساط تسهیلات اجازه دهیم، خانواده‌های بیشتری از تسهیلات و نعمت خانه‌دار شدن بهره‌مند شوند.

محمدی با بیان اینکه بانک به هیچ وجه تمایل ندارد از ابزارهای قانونی برای وصول مطالبات استفاده کند، خاطر نشان کرد: به‌ منظور پرداخت تسهیلات بیشتر این منابع باید به گردونه اقتصاد کشور برگشت داده شود.

وی یادآورشد: تحرک بازار مسکن، رونق ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن از سیاست‌های بانک مسکن در راستای کمک به دولت در خروج از رکود مسکن است.

محمدی افزود: امیدواریم با تدابیر دولت در زمینه خروج از رکود، تا سال 96 رونق بسیار خوبی در بخش مسکن داشته باشیم، زیرا عمده رکود اقتصادی متوجه این بخش است.

محمدی بازپرداخت 12 ساله تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم، نرخ سود تک‌رقمی و بازپرداخت به روش‌های پلکانی سالانه، پلکانی چهار و پنج ساله را از مزیت‌های این حساب برشمرد و گفت: این تسهیلات برای ایجاد تحرک در مسیر تقاضای مسکن و همچنین تحرک در خرید و فروش مسکن فراهم شده است.

وی با اشاره به مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای زوجین خاطرنشان کرد: این تسهیلات در شهرهای بالای 200 هزار نفر و همچنین مرکز استان یک میلیارد و 200 میلیون ریال و میزان تسهیلات ذکر شده برای هر یک از زوج‌ها 600 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در سایر شهرهای استان 800 میلیون ریال است که برای هر یک از زوج‌ها 400 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

محمدی یادآورشد: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم تک‌رقمی است و برای افرادی که قصد استفاده از این تسهیلات را دارند در بافت فرسوده شهری هشت درصد و برای سایر نقاط شهری 9 و نیم درصد تعیین شده است.

وی افزود: برای انبوه ‌سازانی که به روش سنتی با استفاده از مصالح بنایی معمولی ساخت و ساز کنند به ازای هر واحد مسکونی تا سقف 900 میلیون ریال و برای انبوه ‌سازانی که صنعتی‌سازی کنند تا سقف یک‌میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار