همدان؛

واقعه 30 مهر همدان در کتاب‎های درسی گنجانده شود

دبیر ستاد بزرگداشت 30 مهر همدان گفت: واقعه 30 مهر همدان در کتاب‎های درسی گنجانده شود.

واقعه 30 مهر همدان در کتاب‎های درسی گنجانده شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجتبی عباسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز کاستی‌هایی در خصوص پرداختن به 30 مهر وجود دارد، گفت: از جمله کاستی‌ها این است که هنوز بعد از گذشت 6 سال کتاب 30 مهر چاپ نشده و نتوانستیم برای درج واقعه 30 مهر همدان در کتاب‌های درسی ورود کنیم.

وی بیان کرد: الگوسازی برای دانش‌آموزان از طریق گنجاندن واقعه 30 مهر در کتاب‎های درسی امکان‌پذیر است چراکه در آن واقعه شاهد به نمایش درآمدن غیرت دانش‌آموزی بودیم.

عباسی عدم ثبت روز 30 مهر را در تقویم رسمی از دیگر کاستی‌ها دانست و ادامه داد: انتظار نامگذاری به نام 30 مهر را داشتیم که محقق نشده است.

وی با بیان اینکه دیدار با رهبری فراتر از همه مطالبات است که امیدواریم این دیدار در 30 مهر سال‌های آتی محقق شود، به برنامه‌های 30 مهر امسال پرداخت و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاهی به کمک مرکز اسناد به مناسبت 30 مهر در نماز جمعه از برنامه‌هاست.

وی یادآور شد: با توجه به تلاقی 30 مهر امسال با روز جمعه و تعطیلی مدارس برای حضور دانش‎آموزان در نماز جمعه برنامه‎ریزی شده است چرا که تأکید رهبر معظم انقلاب به تقویت پایگاه‌های فرهنگی و ایمان در نماز جمعه است.

دبیر ستاد بزرگداشت 30 مهر در همدان امضای طومار دیدار با رهبری در 30 مهر در نماز جمعه برشمرد و بیان کرد: این ایده و برگزاری برنامه‌های متعدد در همین راستا، از سوی دانش‌آموزان عنوان شد.

وی با بیان اینکه دانش‎آموزان و عموم مردم می‌توانند برای این مطالبه طومار را امضا کنند، گفت: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان؛ سخنران پیش از خطبه نماز جمعه خواهد بود.

عباسی با بیان اینکه دانش‎آموزان میزبان این برنامه خواهند بود، خاطرنشان کرد: 29 مهرماه نیز اردوی یک روزه شهروندی و بازدید از نمایشگاه مرکز اسناد و دیدار با نویسنده کتاب 30 مهر در برنامه‌ها گنجانده شده است.

وی با اشاره به برنامه کوهپیمایی دانش‎آموزان،‌ افزود: قرائت بیانیه از اول تا پنجم آبان ماه در صفوف مدارس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامیداشت 30 مهر خواهد بود.

دبیر ستاد بزرگداشت 30 مهر همدان دیدار با نماینده ولی فقیه و خانواده شهدا را از حواشی برنامه 30 مهر دانست و تصریح کرد: تجمع دانش‌آموزان دختر با حضور 200 دانش آموز و سخنرانی معاون وزیر آموزش و پرورش در پنجم آبان ماه در یکی از مدارس دخترانه سطح شهر برگزار می‌شود.

وی آماده کردن متن روایتگری توسط دانش‌آموزان را از اتفاقات نادر واقعه 30 مهر امسال برشمرد و ادامه داد: مدیرکل آموزش و پرورش حامی برنامه‌های 30 مهر است و این برنامه‌ها از طریق قرارگاه خاتم‌الاوصیا و دفتر نماینده ولی فقیه رصد می‌شود.

عباسی با بیان اینکه جنبش دانش‌آموزی در سال 88 در حضور رهبر معظم انقلاب مطرح و اهداف آن بیان شد، گفت: امسال دانش‌آموزان پیگیر برگزاری برنامه‌های 30 مهر در همدان هستند.

وی به دیدار اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از صاحب‌نظران به ابعاد این دیدار پرداختند و آنچه رهبری بعد از بیان هشت محور و دیدگاه مطالبه کردند این بود که دانش‌آموزان عضو اتحادیه در تحصیل سرآمد باشند و فضای حرکت انقلابی برای آنها فراهم شود.

دبیر ستاد بزرگداشت 30 مهر همدان در پاسخ به دلیل عدم تشکیل جلسه ستاد 30 مهر در استانداری بیان کرد: عدم تشکیل جلسه حاکی از بی تفاوتی مسؤولان نیست چرا که در سال‌های گذشته نیز شاهد تشکیل این جلسه در دقیقه 90 بودیم و مکاتباتی نیز انجام شده و موضوع در حال پیگیری است.

وی در خصوص محتوای کتاب 30 مهر در پاسخ به یکی از خبرنگاران نیز گفت: محتوای کتاب آماده است و تنها بحث مالی و بودجه برای چاپ کتاب مطرح است.

عباسی یادآور شد: اتحادیه در حوزه استکبارستیزی ورود کرده است و برنامه‌ها از 30 مهرماه شروع و تا 13 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نوع کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان با سایر اتحادیه‌ها متفاوت است؛ رسالت امروز اتحادیه را نیروسازی و جریان‎سازی برای آینده نظام دانست و تأکید کرد: جنگ اصلی امروز با آمریکا در کف مدارس و در حوزه جنگ نرم است.

دبیر ستاد بزرگداشت 30 مهر همدان با بیان اینکه در اتحادیه با زبده‌های دانش‌آموزی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در صورتی که اتفاق 30 مهر به عنوان بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر در استان دیگری رخ داده بود از این مهم به نفع آن استان و شهرستان استفاده می‌شد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.