آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمنان در فضای مجازی اقداماتی مانند قمه‌زنی را ترویج می‌کنند تا مکتب عاشورا را تضعیف کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله نوری همدانی  در درس خارج فقه خود اظهار کرد: اگر کافر عمل خوبی انجام دهد، ثواب و فضیلت ندارد، علم خوب دو شرط حسن فعلی و فاعلی دارد، تنها حسن فعلی کافی نیست، برخی اوقات یک کار از نظر اجتماع خوب است ولی شخص نیز باید خداشناس باشد.

وی افزود: شخص باید توجه به خداوند داشته باشد، بنابراین کافری که خدا را نمی‌شناسد اجر و پاداشی برای او در نظر گرفته نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در دوران گذشته تمام علوم برای مسلمانان بود، ولی از ما گرفتند و بر ما تسلط پیدا کردند تا جلوی پیشرفتمان را بگیرند، اگر میدان باز بود جلودار می‌ماندیم.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: حضور مردم در عزاداری‌ها شکوه خوبی داشت، مکتب عاشورا باید گرم‌تر نگاه داشته شود، در برابر این مکتب همه افراد ناتوان هستند، این مکتب غلبه خون بر شمشیر را در سرلوحه خود دارد.

وی، تصریح کرد: در فضای مجازی اقداماتی مانند قمه‌زنی را درست کردند تا مکتب عاشورا را تضعیف کنند، ولی باید بدانیم عاشورا مکتب برازندگی، پیشرفت و تمدن است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: موصل مدت زیادی است که در اختیار کفار و تکفیری‌ها است، عراقی‌ها متوجه شدند بهترین راه همان راه امام خمینی(ره) است، بنابراین مردم را بسیج کردند تا موصل را آزاد کنند، باید توجه داشت کسی که به فرهنگ اهل بیت(ع) توجه کند می‌تواند در برابر همه قدرت‌ها بایستد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار