معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: تا پایان سال ۹۴ حدود ۳۰ هزار مورد استاندارد ملی در کشور تدوین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جهانبخش سنجابی در مراسم روز جهانی استاندارد در اردبیل اظهار داشت: استانداردسازی، مدیریت کیفیت و رقابت‌پذیری 3 اصل مهم و اساسی برای توسعه در یک بنگاه اقتصادی، یک نهاد و یا یک کشور است که این 3 اصل برای توسعه باید مد نظر قرار گیرد و اهمیت استاندارد در حوزه توسعه از الزامات و نیازمندیهای پیشرفت یک کشور است.

وی گفت: بند 8 و 24 سیاستهای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری به پوشش استاندارد به تمامی محصولات داخلی و کالاها و خدمات اشاره می‌کند که باید گسترش یابد و خوشبختانه دولت یازدهم نیز این مهم را اجابت کرده و معاون اول رئیس جمهور بخشنامه پیوست استاندارد برای تمامی محصولات و عدم صادرات برای استاندارد را بلاغ کرده است.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد بیان کرد: سازمان ملی استاندارد کشور نیز در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نهضت استانداردسازی را در سطح کشور آغاز کرده و برنامه‌ریزی مدون در این زمینه داریم که خوشبختانه در چند سال گذشته نیز جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه استانداردسازی در سطح جهانی از 31 به 23 ارتقا یافته است.

سنجابی افزود: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده در نظر داریم تا پایان برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران جزو 20 کشور برتر در حوزه استانداردسازی دنیا قرار بگیرد که در این رابطه برنامه‌ریزیهای خوبی نیز انجام شده که امیدواریم با فعالیت مناسب و گسترش پوشش استاندارد به این مهم دست یابیم.

وی اظهار کرد: تا پایان سال 94 حدود 30 هزار مورد استاندارد ملی در سطح کشور تدوین شده که مکلف هستیم تمامی کالاهای تولیدشده و خدمات ملی را استانداردسازی کنیم که در این رابطه نیز تدوین حدود 80 هزار استاندارد ملی نیاز است که با یک عزم راسخ باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.