معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از صادرات روزانه 700 تن سیب زمینی از این استان به کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتوی گفت: هر سال به میزان قابل ملاحظه ای سیب زمینی تولیدی به صورت خام از استان خارج می شود و کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی در این زمینه باید راه اندازی و بستر صادرات این محصول به کشورهای هدف به ویژه جمهوری آذربایجان، روسیه و داغستان فراهم شود.

وی افزود: اردبیل در زمینه تولید سیب زمینی در سال های گذشته همواره رتبه های اول و دوم کشوری را به خود اختصاص داده و قطب فعال کشور در تولید این محصول است.

پرتوی گفت: سیب زمینی تولیدی اردبیل از لحاظ کیفیت و کمیت قابل رقابت با سیب زمینی های تولیدی کشورهای اروپایی بوده و حتی از لحاظ محتویات آن نسبت به ارقام اروپایی برتر است.
به گفته وی، بر اساس آزمایش های تخصصی انجام شده از سیب زمینی های قابل عرضه در میادین میوه و تره بار تهران سیب زمینی اردبیل از لحاظ خوش خوراکی جزو بهترین برند سیب زمینی کشوری انتخاب شده و دلیل این انتخاب نیز به دلیل مصرف میزان کم کود نیترات در این محصول و ماندگاری و کیفیت بالای آن است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.