همدان؛

معرفی 15 واحد تولیدی فاقد استاندارد همدان به مراجع قضایی

رئیس اداره حقوقی استاندارد همدان گفت: 15 واحد تولیدی فاقد نشان استاندارد در نیمه اول امسال به مراجع قضایی معرفی شدند.

معرفی 15 واحد تولیدی فاقد استاندارد همدان به مراجع قضاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا یحیی خو اظهارکرد: این واحدها شامل واحدهای تولید مصالح ساختمانی و شیمیایی هستند.

وی بیان کرد: مدیران این واحدها پیش از دریافت مجوز و نشان کاربرد علامت استاندارد اقدام به تولید و عرضه کالا کرده اند.

به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: بسیاری از این واحدهای تولیدی به علت نداشتن شرایط لازم اقدامی برای دریافت نشان استاندارد نکردند.

رئیس اداره حقوقی استاندارد همدان تاکید کرد: عرضه محصول فاقد نشان استاندارد خطرهای اقتصادی در پی داشته و سلامت مردم را به مخاطره می اندازد.

یحیی خو گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد پس از انجام بازدید و سرکشی از واحدهای تولیدی فاقد نشان استاندارد مهلتی را برای دریافت علامت استاندارد برای آنها تعیین می کنند و راهنمایی های لازم را نیز به آنها ارائه می دهند.

وی افزود: واحدهای تولیدی معرفی شده به مراجع قضایی قبل از دریافت مجوزهای استاندارد به صورت غیرمجاز اقدام به تولید و عرضه محصول غیراستاندارد کردند.

وی ادامه داد: اداره استاندارد نسبت به افراد متخلف اعلام جرم کرده و پرونده این واحدهای متخلف را به مراجع قضایی ارسال کرد.

یحیی خو افزود: برای تعدادی از مدیران این واحدهای تولیدی مجازات هایی از جمله تحمل حبس اعمال شده است و علاوه بر آن خط تولید یک واحد تولیدی پلمب شده و همچنین از ادامه فعالیت تعدادی از این واحدها جلوگیری به عمل آمده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.