سرکوب شدید نظامی و خفقان سیاسی در کشمیر وارد صد و سومین روز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کشمیر مدیا سرویس؛ مسلمانان کشمیر در 103 روز گذشته در سرکوب شدید نیروهای نظامی ارتش هند به سر بردند و فرصت زندگی عادی از آنها گرفته شد. نیروهای دولتی هند با وجود لغو ظاهری حکومت نظامی، هنوز به مسلمانان کشمیری اجازه نداده‌اند زندگی عادی خود را از سر بگیرند.

نیروهای نظامی بیشتری به مناطق کوپوارا، بارامولا، باندیپورا، بودگام، گاندربال، سریناگار، پولواما، شوپیان، کولگام و اسلام‌آباد کشمیر اعزام شده‌اند تا مانع از برگزاری هرگونه تظاهرات ضد حکومتی از سوی مسلمانان معترض شوند. معترضان پیشرو از مردم محلی درخواست کردند برای ابراز نارضایتی خود دست به تظاهرات بزنند به همین دلیل امروز نیز تمام فروشگاه‌ها، وسایل نقلیه عمومی و کسب و کار در کشمیر تعطیل بود.

در 103 روز خفقان کامل در کشمیر، تمام نهادهای آموزشی تعطیل بودند و این موضوع آسیب زیادی به دانش‌آموزان و دانشجویان وارد کرد. دانشگاه‌های کشمیر در سه ماه گذشته تعطیل بوده‌اند. دانشجویان از مقامات رسمی درخواست کردند تاریخ امتحانات را از نوامبر به مارس آینده تغییر دهند؛ اما هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده‌اند.

تمامی خیابان‌ها به سمت مراکز اداری و یا دولتی مسدود هستند تا از برگزاری اجتماعات اعتراضی جلوگیری شود. برخی افراد ناشناس برای ضربه زدن به مسلمانان کشمیر از تاریکی شب استفاده کرده و مساجد آنها را به آتش می‌کشند.
مردم مسلمان کشمیر برای پایان یافتن سرکوب شدید نظامی در این منطقه خواستار دخالت و کمک نهادهای بشردوستانه بین‌المللی هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار