نوآموزانی که جا مانده‌اند تا پایان آبان‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه‌های تعیین‌شده ارزیابی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان این‌که تاکنون سنجش سلامت 91 هزار و 140 نوآموز انجام شده است، گفت: نوآموزانی که جا مانده‌اند تا پایان آبان‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه‌های تعیین‌شده ارزیابی شوند.

علی ممبینی ، اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان باید برای حدود 100 هزار نوآموز سال اول ابتدایی و پیش‌دبستانی انجام می‌شد که تاکنون برای 81 هزار و 45 نفر از نو‌آموزان بدو ورود به دبستان و 10 هزار و 95 نفر از نوآموزان پیش‌دبستانی به اتمام رسیده است.

وی افزود:‌ از میان این نوآموزان 79 هزار و 831 نفر پس از ارزیابی به مدارس عادی و 11 هزار و 311 نفر نیز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شدند؛ از این تعداد نیز 9 هزار و 856 نوآموز مشکوک به داشتن یک مشکل بودند.

 رییس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خوزستان ادامه داد: سه هزار 750 نفر مشکوک به مشکل بینایی و یک هزار و 679 نفر مشکوک به مشکل شنوایی بودند و 85 نفر نیز نیاز به ارزیابی تخصصی جسمی حرکتی داشتند؛ همچنین چهار هزار و 342 نفر برای ارزیابی تخصصی آمادگی تحصیلی ارجاع داده شدند. یک ‌هزار و 453 نفر نیز مشکوک به داشتن بیش از یک مشکل بودند.

ممبینی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان در 46 مرکز در استان انجام شد که فعالیت 43 پایگاه به اتمام رسیده است اما در حال حاضر 2 مرکز در لالی ‌برای دانش‌آموزان عشایری که از کوچ باز می‌گردند و یک مرکز نیز در ناحیه 2 اهواز برای کسانی که از طرح‌ جا مانده‌اند، در نظر گرفته شده است که این 3 مرکز تا پایان آبان‌ماه فعال خواهند بود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.