اهواز؛

جذب 3هزار نفر در اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان

تقی زاده گفت: برای اولین بار در کشور پیش دبستانی را اجباری کرده و 3 هزار نفر از مربیان را تحت عنوان معلمان حق التدریس از این مجرا جذب آموزش و پرورش خوزستان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده صبح امروز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در زمینه پیش دبستانی ها در برخی مناطق استان با مشکل فضا و تجهیزات مواجه هستیم و با این وجود آمار جذب خود را به ۱۰۰ درصد رسانده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پیش دبستانی به عنوان یکی از موضوعات اساسی و کلیدی در فرآیند آموزش و پرورش است. امسال هم به خاطر اهمیت و حساسیت این موضوع برای اولین بار آن را اجباری اعلام کردیم و تاکنون فعالیت های خوبی صورت گرفته و برخی از مناطق سطح جذب پیش دبستانی را به حدودا ۱۰۰ درصد رساندند.

وی افزود:  با توجه به دو زبانه بودن برخی مناطق، آمار بالای بازماندگی از تحصیل فقر فرهنگی و دلایل دیگر اقدام به اجباری کردن دوره پیش دبستانی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در زمینه پیش دبستانی ها در استان با مشکل فضا و تجهیزات در برخی مناطق مواجه هستیم و با این وجود آمار جذب خود را به ۱۰۰ درصد رسانده ایم ولی برخی از این کلاس ها را در مساجد و حسینیه ها برگزار می کنند.

تقی زاده گفت: برای اولین بار در کشور پیش دبستانی را اجباری کرده و سه هزار نفر از مربیان را تحت عنوان معلمان حق التدریس را از این مجرا جذب آموزش و پرورش خوزستان کردیم. بیشترین اعتبار را در این راستا نیز که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، در اختیار خوزستان قرار دادند.

وی اضافه کرد: باید یک مجراهایی را در استان برای حمایت مالی در اختیار ما قرار دهند تا همانطور که از نظر کمی حدودا به پوشش ۱۰۰ درصدی رساندیم بتوانیم از نظر کیفی نیز توسعه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: سلامت، تغذیه سالم، آموزش مهارت و زودتر شروع شدن فراگیری خواندن و نوشتن از جمله اهداف اجرای دوره های پیش دبستانی است.

تقی زاده عنوان کرد: در طول دو سال اخیر ارتقای هفت رتبه ای در کنکور داشتیم ضمن اینکه شاخص و اولویت اول برای ما پیش دبستانی است که اگر در این زمینه مشکل ما حل شود دیگر در زمینه کنکور هم مشکلی نخواهیم داشت. به هر حال کنکور برای ما بارانداز نهایی نیست.

وی در پایان افزود: بحث امتحانات نهایی سوم دبیرستان و کنکور دو شاخص برای ارزیابی دانش آموزان ایرانی هستند که هیچ جای دنیا اینطور نیست. ۲۰ شاخص بین المللی وجود دارد که می توان آنها را در نظر گرفت.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.