دانش آموزان پایه ششم ابتدایی استان مجبورند برخی از کتابهای درسی چاپ قدیم را به ناچار ویرایش و یا چاپ جدید آنرا دوباره خریداری کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛  دو کتاب « فارسی مهارتهای خوانداری » و « قرآن » پایه ششم ابتدایی چاپ پارسال است و همین موضوع دانش آموزان این مقطع را با مشکل مواجه کرده است.

چالش دانش آموزان پایه ششم با کتابهای چاپ قدیم

یکی از معلمان پایه ششم گفت:  خیلی از مطالب کتابها عوض شده است وما مجبوریم مطالب جدید را  مانند دیکته به دانش آموزان بگوییم و آنها در کتاب یاداشت کنند.

امین یکی از دانش آموزان هم می گوید : کتاب « فارسی »  به دلیل تغییرات زیاد باید دوباره خریدداری شود ولی تغییرات کتاب « قرآن » کم است و از همان کتاب چاپ قدیم هم می توان استفاده کرد.

صادقی مدیر یکی از مدارس ابتدایی شهر قزوین هم به خبرنگار ما گفت: پیگیری هایش برای دریافت کتاب هنوز به نتیجه نرسیده است .

وی گفت: مسولان استانی ما را برای خرید کتاب چاپ جدید به دفتر تالیف کتب درسی در تهران ارجاع دادند ولی آنها گفتند باید مسولان استان پیگیر حل این مشکل باشند.

به گفته معلمان ، دانش آموزان برای شرکت درآزمونهای تیزهوشان به کتابهای جدید نیاز دارند ، کتابهایی که فعلا بدست آوردن آنها سخت شده است.

مادر یکی از دانش اموزان می گوید: امکان خرید گروهی کتاب وجود ندارد و باید به صورت انفرادی اقدام کنیم .

خانم ملکی اضافه کرد: چون دانش آموزان یکبار برای دریافت کتاب در سامانه« سناد » ثبت نام کرده اند ، امکان ثبت نام مجدد برای خرید کتاب را ندارند و بنابراین مجبورند با نام دیگری وارد این سامانه شوند.

وی که موفق به ثبت نام فرزندش در سایت سناد شده می گوید: کتاب چاپ جدید را سه هزار تومان خریده و بابت پست آن هم 5 هزار تومان هزینه کرده است.

این مادر می گوید: فرزندش خیلی خوش شانس  است که توانسته در سامانه سناد ثبت نام و این کتاب را خریداری کند چراکه خیلی از همکلاسی های او هنوز موفق به خرید کتاب چاپ جدید نشده اند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار