در همایش صیانت از کودکان آن لاین ، امنیت و سلامت کودکان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برررسی شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ این همایش در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور معاونان پرورشی مدارس ابتدایی و راهنمایی و مربیان و کارشناسان فرهنگی مراکز کانون و پرورش فکر ی کودکان و نوجوانان برگزار شد .

رییس مرکز آموزش سواد رسانه ای کشور در این مراسم گفت : باید برای جلوگیری از ورود کودکان به  فضا ی مجازی تلاش کرد .

مومن نسب اضافه کرد : برای کودک کمتر از 13 سال استفاده از هیچ مدل تلفن همراه و شبکه اجتماعی مناسب نیست .

وی افزود : برای رده ی سنی 13 تا 16 سال تلفنهای همراه معمولی  و برای گروه سنی 16 تا 18 سال تبلتها و سیمکارتهای دانش آ موزی مناسب است .

مومن نسب ، محدودیت اینترنت و شماره گیری را از ویژگیهای تبلت و سیمکارت دانش آموزی بیان کرد .

وی اضافه کرد : با پیشرفت تکنولوژی فرهنگ هم تغییر پیدا کرده و بچه ها به جای بازی  با یکیدگر ، با تبلت بازی می کنند .

وی با اشاره به استقبال کودکان از بازیهای یارانه ای گفت : این بازیها با تسخیر افکار باعث تغییر رفتار  کودکان می شوند .

رییس مرکز آموزش سواد رسانه ای کشور اعتیاد به گوشیهای موبایل  را از اعتیاد به مواد مخدر خطرناک تر دانست .

مومن نسب گفت : عضویت در شبکه های اجتماعی باعث دور شدن افراد از خویشان و نزدیک شدن انها به افراد غریبه  می شود .

وی کاهش سن ابتلا به آلزایمر ، افزایش سقط جنین و طلاق  ، ایجاد شک و تردید ، تنوع طلبی عاطفی و جنسی را ازجمله اسیبهای فضای مجازی نام برد .

به گفته رییس مرکز آموزش سواد رسانه ای کشور در نرم افزارهای با عنوان فری ( free)  در تلفنهای همراه یک سری خدمات رایگان به کاربران ارائه می شود و در عوض عکسها و فیلمهای خصوصی کاربران را می فروشد .

مومن نسب اضافه کرد : در این نرم افزارها امکان دسترسی به عکس ، فیلم ، دوربین ، ضبط صدا ، اعلام موقعیت دقیق مکانی ، استفاده از حسا بهای بانکی بدون تایید کاربر امکان پذیر است .

به گفته رییس مرکز آموزش سواد رسانه ای کشور برای کاهش آسیبهای اجتماعی  ، دولت باید نحوه ی استفاده از این فضا ها را آموزش ، اپراتورها باید متناسب با جنس ، سن و موقعیت اینترنت در  اختیار کاربران قرار دهند و مدارس هم باید برای اولیا دانش آموزان کلاسهای آموزشی برگزار کند .

وی افزود : برای آنکه در دام سودجویان نیفتیم باید ازاطلاعات شخصی خود محافظت کنیم .

مومن نسب گفت : امکان دسترسی به  تلفنهای همراه زیاد است بنابراین امکان خروج اطلاعات شخصی کاربران از کشور و در معرض حک و آسیب قرار گرفتن انها زیاد است .

وی برای کاهش اسیبهای فضای مجازی  توصیه کرد : کاربران از خرید و فروش تلفنهای همراه هوشمند خودداری  و برا ی تعمیر به مکانهای  معتبر مراجعه کنند .

رییس مرکز آموزش سواد رسانه ای کشور  از کاربران خواست که روی دوربین گوشیهای خود را با چسب بپوشانند و از شبکه های اجتماعی داخلی  نظیر سروش ، سلام و نسیم استفاده کنند .

وی افزود : سرور این نرم افزارها در داخل کشور است و به همین دلیل اطلاعات از کشور خارج نمی شود و در صورت هک پلیس هکر را پیدا می کند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار