یک خبرنگار یهودی در گزارشی به بررسی حامیان ضدیهود نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته است.

نیویورک‌تایمز: فعالیت جنبش‌های ضدیهود در توییتر در راستای حمایت از ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز؛ "بتانی مندل" خبرنگاری یهودی است که اخیرا گزارشی در مورد هجوم جنبشهای ضد یهود در آمریکا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری این کشور تهیه کرده است. وی در گزارش خود به بررسی حامیان ضدیهود نامزدهای انتخاباتی پرداخته است. مندل پس از نشر چندین پیام در توییتر که سعی در تحریک حامیان جنبش ضد یهود داشته، به طور غیرمستقیم به بالا بودن تعداد هواداران ضدیهود ترامپ اشاره کرده است. بسیاری از اعضای این جنبشها در نظرات خود نام ترامپ را ذکر کرده اند و برچسب زده اند.

در این گزارش آمده است جنبش یهودی ستیزی از اروپا برخواست ولی بعد جدیدی از آن با آغاز رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا و شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در این کشور شکل گرفته و نوعی تعصب را وارد جریان اصلی سیاست کرده است.

"اتحادیه ضد افترا" در گزارش سال 2016 خود از ارسال 2 میلیون و 600 هزار پیام ضدیهودی در توییتر از ماه اوت سال 2015 تا ژوئیه 2016 خبر داده است. بخش عمده‌ای از این پیام‌ها به سوی حسابهای کاربری روزنامه‌نگاران و خبرنگاران یهودی هدایت شده است. از آغاز رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا 800 روزنامه نگار هدف حمله سایبری اعضای جنبشهای ضد یهود در توییتر قرار گرفته اند.

اندرو انگلین، بنیانگذار روزنامه دیلی استورمر می گوید: بیشتر پیامهایی که از سوی این جنبشها برای روزنامه نگاران ارسال می شود از برچسبهای عجیبی همچون ترامپ، ملی گرا، محافظه کار، سفیدپوست و دیگر واژه های نژادپرستانه برخوردار هستند.

هرچند در گزارش مندل به طور مستقیم به حمایت جنبشهای ضدیهود از ترامپ اشاره نشده است ولی ردیابی برچسب های آنها نشان داده است که بیشتر اعضای جنبش ضدیهود از هواداران ترامپ هستند.

در بخش دیگری از گزارش مندل عملکرد توییتر برای حذف حسابهای کاربران ضد یهود زیر سوال رفته است. اما سخنگوی توییتر اعلام کرده است شرکت تنها موظف به فیلتر کردن پیامهای نژادپرستانه است.

هاپ هیکس، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در واکنش به این گزارش گفت: ما هیچ اطلاعی از این فعالیتها نداریم و هرگونه فعالیت ضد یهود را محکوم می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار