با وجود اینکه محبوبیت کلینتون در بسیاری از نظرسنجی ها از ترامپ بیشتر بوده است، یک نظرسنجی دیگر نتایج متفاوتی را آشکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وبسایت وسترن جورنالیزم، نتایج یک نظرسنجی که روز گذشته بوسیله "لس آنجلس تایمز" منتشر شد، نشان داد کمتر از یک روز مانده به مناظره انتخاباتی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا و "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات این انتخابات، ترامپ توانسته است اندکی از کلینتون پیشی بگیرد.

بر اساس نظرسنجی"یو اس سی دورنسیف/ لس آنجلس تایمز" ترامپ با 44.9 درصد محبوبیت از کلینتون با 43.3 درصد پیشی گرفته است.

این نظرسنجی نشان می دهد رأی دهندگان بین 18 تا 34 سال نظر خود را درخصوص حمایت از ترامپ به طور مکرر تغییر می دهند. رأی دهندگانی که بین 35 تا 64 ساله هستند، نظر ثابتی در خصوص حمایت از ترامپ و کلینتون دارند.

طرفداران ترامپ و کلینتون از نظر سطح تحصیلات کاملا متفاوت هستند. افرادی که مدرک دانشگاهی ندارند از ترامپ حمایت کرده اند (52.6 درصد در مقابل 38.6 درصد حامیان کلینتون). این درحالیست که افرادی که مدرک دانشگاهی دارند بیشتر از کلینتون حمایت کرده اند (51.2 درصد در مقابل 35.3 درصد حامیان ترامپ). بیشتر طرفداران ترامپ را سفیدپوستانی تشکیل می دهند که تحصیلات دانشگاهی ندارند. افراد کم درآمد نیز طرفدار کلینتون هستند. افراد با درآمد متوسط نیز بیشتر از ترامپ حمایت کرده اند.

این درحالیست که سیاه پوستان آمریکا از کلینتون حمایت کرده اند (87.4 درصد) که این رقم برای ترامپ فقط 4 درصد است. از نظر رأی دهندگان لاتین نیز کلینتون بر ترامپ برتری دارد. حمایت رأی دهندگان لاتین از کلینتون و ترامپ به ترتیب 53.2 و 34.3 درصد است.

از نظر جنسیت نیز بیشتر مردان طرفدار ترامپ هستند؛ زیرا این نامزد جمهوری خواه بخاطر رسوایی های اخلاقی اخیر حمایت بسیاری از رأی دهندگان زن را از دست داده است.

به تازگی با انتشار فیلمی از سال 2005 از اظهارات زشت و ناپسند ترامپ درباره "آزار جنسی زنان" جنجال زیادی به پا شده است. همچنین بسیاری از زنان وی را به سوء رفتار جنسی متهم کرده اند.

این درحالیست که نتایج یک نظرسنجی که دو روز پیش منتشر شد نشان داد کلینتون توانسته است در بیشتر ایالت های کلیدی از ترامپ پیشی بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار