شیراز؛

توصیه هایی برای کاهش اسراف مواد غذایی

برای پیشگیری از فساد مواد غذایی خریداری شده توصیه کرد: همواره مواد غذایی فاسد شدنی را در مرحله آخر خرید انجام دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زینب رشیدی کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گرسنگی را خطری بزرگ برای سلامتی انسان هاست دانست و گفت: سالانه بیش از سه میلیارد تن غذا در جهان به هدر می رود.
وی افزود: 35 میلیون تن از این رقم، در ایران دور ریخته می شود که این مقدار می تواند 15 میلیون انسان گرسنه را در کشور ما سیر کند.
او با اشاره به راهکارهایی مناسب برای پیشگیری از هدر دادن مواد غذایی هنگام خرید، افزود: در مواقعی که گرسنه هستیم بهتر است خرید نکنیم، زیرا اغلب بیش از نیاز خرید می کنیم، از طرفی لازم است همیشه بودجه مواد غذایی در نظر گرفته شده برای اقلام غذایی را مجزا کنیم که این کار کمک می کند به اندازه نیازمان خرید کنیم.
رشیدی گفت: در صورت داشتن میهمان، از تعداد نفرات آنها مطلع شویم تا بیش از ظرفیت یخچال یا فریزر خرید نکنیم؛ برای حفظ سلامت و تازگی نان و همچنین پیشگیری از بیات شدن، هنگام خرید نان همیشه از کیسه پارچه ای تمییز استفاده کنیم و خوب است بدانیم نگهداری نان در یخچال باعث بیات شدن و افزایش دور ریز آن مشود، پس بهتر است برای نگهداری نان آن را بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری کنیم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار