رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: تالاب سدمیل مغان سالانه پذیرای بیش از 30 هزار قطعه پرنده مهاجر در 72 گونه متفاوت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم میرزانژاد درکارگاه آموزشی و هم اندیشی شکارچیان و جوامع محلی اصلاندوزدر خصوص اهمیت تالاب و گونه های حیات وحش و پرندگان مهاجر و همچنین مزیت های تالاب و تاثیر آن بر معیشت جوامع محلی مطالبی را ایراد کرد.

وی افزود: تالاب سدمیل مغان سالانه پذیرای بیش از سی هزار قطعه پرنده مهاجر در هفتادو دو گونه متفاوت است که بسیاری از این پرندگان جزء گونه های حفاظت شده بین المللی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با اشاره به چگونگی بهره برداری جوامع و روستاییان حاشیه تالاب گفت: در صورت نهایی شدن ثبت تالاب سدمیل مغان در کنوانسیون رامسر اولین قشر بهره مند از مزایای آن جوامع محلی آن تالاب خواهد بود.

میرزانژاد در مورد اهمیت تالاب نیز گفت: تالاب به عنوان يكی از بارزترين زيبايی های خلقت، مفيدترين و در عين حال بدبيارترين اكو سيستم های طبيعت به شمار می روند، اين زيستگاه های حياتی و متنوع از جمله نظام های حيات بخشی هستند كه مطلقا جايگزين ندارند.

وی افزود: اما هيچ يك از اكوسيستم های جهان به اندازه تالاب ها صدمات ناشی از برخوردهای سطحی و كوته فكری بشر و تمايلات خودخواهانه انسان محوری را تجربه نكرده اند و متأسفانه هنوز روند تخريب اين بوم سازگان طبيعی كه ده ها كاركرد متفاوت و موزون را يكجا در خود دارند متوقف نشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.