درصورت تامین اعتبار لازم انجام می شود؛

اجرای طرح کاداستر در 71/5 هکتار از اراضی آذربایجان غربی

با اختصاص منابع اعتباری لازم 71 هزار و 500 هکتار ازاراضی کشاورزی آذربایجان غربی تحت پوشش طرح کاداستر قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیهمدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دربازدیداز روند عملیات اجرایی طرح کاداستر در اراضی کشاورزی شهرستان پیرانشهر گفت: مناطق مستعد اراضی کشاورزی جهت اجرای طرح کاداستر در سال جاری شناسائی و جانمائی شده است که در صورت تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای کامل این طرحها 71 هزار و 500 هکتار ازاراضی کشاورزی استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
محمود مظلومی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه هماهنگی که بدین منظور برگزار شده بود ، اظهارکرد: طرح کاداستراراضی کشاورزی در پیرانشهر به مساحت بالغ بر 40 هزار هکتار با حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است .
وی ادامه داد: طرح کاداستر اراضی کشاورزی که از سال 94 به صورت پایلوت در سطح سه هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان پیرانشهر با استفاده از اعتبارات ملی توسط مدیریت امور اراضی استان اجرا شده است و فاز دوم این طرح نیز در سطح 40 هزار هکتار از اراضی پیرانشهر با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال اجرا است که پیش بینی می کنیم طی سه ماه آینده این عملیات به اتمام برسد.
مظلومی همچنین با اشاره به مزایای اجرای این طرح خاطر نشان کرد: این طرح زمینه مناسبی را برای اجرای سایر برنامه های احیایی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی از قبیل اصلاح الگوی کشت، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری و اطلاعات جامع و آمار دقیقی از وضعیت اراضی کشاورزی و آمایش سرزمینی را فراهم می نماید .
در ادامه این جلسه مشاوران مجری طرح کاداستر با ارائه گزارشات اقدامات اجرایی انجام گرفته به بیان مشکلات و موانع اجرایی طرح پرداختند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.