با اجرای کامل طرح کاداستر با اولویت اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه می توانیم اطلاعات جامع و آمار دقیقی از وضعیت اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به دست می آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دهمین جلسه کمیته فنی کاداستر اراضی استان که با حضور اکثریت اعضا در محل سالن جلسات مدیریت امور اراضی سازمان برگزار شد، ضمن گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح کاداستر اراضی در استان افزود: مناطق مستعد اراضی کشاورزی جهت اجرای طرح کاداستر در سال جاری شناسائی و جانمائی شده است که در صورت تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای کامل این طرحها 71 هزار و 500 هکتار ازاراضی کشاورزی استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
احمدنژاد ادامه داد: طرح کاداستر اراضی کشاورزی که از سال 94 به صورت پایلوت اجرای آن در سطح سه هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان پیرانشهر با استفاده از اعتبارات ملی توسط مدیریت امور اراضی استان آغاز شده با پیشرفت فیزیکی بیش از95 درصد رو به اتمام است و همچنین فاز دوم این طرح نیز در سطح 40 هزار هکتار از اراضی پیرانشهر با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال اجرا است .
وی با بیان اینکه این طرح به صورت مجزا از طرحهای ستاد احیای دریاچه ارومیه در حال اجرا است، اضافه کرد: در صورت تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای کامل این طرحها از سال 94 تا پایان سال 95 ، این طرح در حدود 114هزار و 500 هکتار ازاراضی کشاورزی استان اجرائی می شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: این طرح زمینه مناسبی را برای اجرای سایر برنامه های احیایی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی از قبیل اصلاح الگوی کشت، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری و آمایش سرزمینی را فراهم می نماید .
محمد دیبایی سرپرست اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ورود جوامع محلی و مشارکت کلیه بهره برداران استان برای اجرای این طرح لازم و ضروری است، افزود : تا کنون کشاورزان مشمول اجرای این طرح مخصوصا" شهرستان پیرانشهر در اجرای مطلوب این طرح مشارکت فعالی داشته اند.
وی با تاکید بر نقش موثر اطلاع رسانی جوامع روستایی و آگاه سازی کشاورزان از مزایای اجرای این طرح در راستای اجرای هر چه مطلوب طرحهای ستاد احیای دریاچه ارومیه ، آمادگی این اداره را در خصوص تهیه تیزر و اجرای برنامه های تلویزیونی و رادیویی اعلام کرد .
دیبایی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح علاوه بر اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به کل اراضی کشاورزی استان تعمیم داده شود و نقشه راه توسعه پایدار کشاورزی استان تهیه و اجرائی شود.
در ادامه این جلسه ، ارسی مجری طرح کاداستر استان گزارشی از پیشرفت فیزیکی طرح کاداستر اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه را ارائه کرد .

انتهای پیام/ح

برچسب ها: طرح ، کاداستر ، اراضی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.