رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد از افزایش 63 درصدی سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی این شهرستان ظرف 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هادی ایزدی اظهار داشت  : 24 مجوز راه اندازی واحد صنعتی با سرمایه گذاری 258 میلیارد ریال و اشتغال 201 نفر در این مدت صادر شده است.

ایزدی افزود: این میزان از نظر حجم سرمایه گذاری 63 درصد و از نظر اشتغال 18 درصد رشد را نشان می دهد.
او همچنین گفت: 58 طرح و واحد صنعتی با برآورد اعتبار 617 میلیارد ریال به منظور استفاده از تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد ادامه داد: با جذب این تسهیلات ضمن حفظ اشتغال موجود و افزایش ظرفیت تولیدات واحدهای موجود، زمینه اشتغال مستقیم برای 686 نفر فراهم می شود.
ایزدی خاطر نشان کرد: همچنین از مجموع 24 واحد صنعتی که به دلایل مشکلات مختلف در پنج سال گذشته تعطیل شده بودند 4 واحد در 6 ماهه امسال فعال و 2 واحد واگذار شدند و 4 واحد نیز تغییر فعالیت داده اند.
او همچنین گفت: برای اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه های تولید و جلوگیری از قاچاق سوخت تاکنون بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی و از جمله کوره های تولید آجر فشاری گناباد به گاز طبیعی متصل شده اند.
172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیر فلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی، در شهرستان گناباد فعال است که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
انتهای پیام// ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.