امام جمعه خوي گفت: جهان نیازمند حرف نو در مسائل بشری و بین المللی است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام شکوری در خطبه های عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته، با اشاره به توصیه ها و مطالبات مهم ولی امر مسلمین در ملاقات با نخبگان و استعدادهای بزرگ علمی اظهار داشت:از جمله موضوعاتی که مقام معظم رهبری در این ملاقات مطرح فرمودند عبارتند از:هدایای نفیس الهی و امانت دانستن نخبگان ،عرصه خودباوری واعتماد به نفس ملت ایران ، دانستن 8 سال دفاع مقدس ،ضرورت شناخت و علاج کردن موانع نهضت علمی و نرم افزاری و اشاره به بن بست رسیدن تفکرهای مادی و نیاز جهان به حرف نو در مسائل بشری و بین المللی و در نهایت توصیه آمریکاییان و اروپاییان به ایران برای پیوستن به خانواده جهانی را نمونه بارزی از بازتولید فرهنگ وابستگی برشمردند.

خطیب نماز جمعه درادامه به توصیه های 28 گانه امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: آن بزرگوار می فرماید: از کسانی نباشید که سخن بسیار بیهوده و مغرورانه می گویند اما کردار خوب آنان کم و اندک است و از کسانی نباشید که سود دنیا را زیان تلقی کرده و در مقابل زیان را سود می پندارند .

وي ادامه داد: هدف امیرمؤمنان(ع) این است که انسان برای این آفریده شده است که عمر خود را در راه خدا و برای خدا صرف بکند نه در پیروی از شهوات و هواهای نفسانی!

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) فرمودند حادثه عاشورا خورشیدی بی غروب و تصویری حقیقی از مبارزه نور با ظلمت و جنگ شرافت با دنائت است که تکمیل کننده این مسیر حضرت زینب و حضرت امام سجاد(ع) بودند.

اسیران کربلا حماسه حسینی را تکمیل کردند

خطیب درادامه با اشاره به روز حرکت اسیران از کوفه به سوی شام اظهار داشت: در عین حال که بنی امیه در دوران اسارت نسبت به آل الله بی حرمتی های متعددی را مرتکب شد در عین حال نوع اسیران به ویژه حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) با ایراد خطبه های متعدد افشاگرانه و موضع گیری های قاطع و کوبنده در برابر عبید الله بن زیاد و یزید جنایتکار توانستند حماسه حسینی را تکمیل کنند.

حجت الاسلام سيد رضي شکوری دربخشي از خطبه به اول آبان روز آمار و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: آمارگیری اخیر در نظام جمهوری اسلامی در زمینه نفوس،نقش اساسی در رشد و توسعه کـشور دارد.

وی گفت: برنامه ریزی بدون آمار معنی ندارد لذا می توان با قاطعیت تمام مدعی شد که اساس همه برنامه ریزی ها آمار است انتظار از مردم متعهد و انقلابی این است که با آمارگیران همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.