استاندار آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاری مهمترین عامل بهبود شاخص های توسعه ای آذربایجان غربی است و باید تلاش کنیم برای این امر زمینه سازی شود.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ قربانعلی سعادت در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مسئولان آذربایجان غربی و اعضای اتاق بازرگانی ارومیه افزود: این استان از نظر شاخص های توسعه ای از جمله درآمد سرانه، آموزش و سلامت در رده های انتهایی جدول استان های کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: میزان درآمد سرانه مردم آذربایجان غربی نزدیک به 40 درصد زیر درآمد سرانه متوسط کشوری است و به موازات آن، شاهد بالا بودن تورم متوسط استان نسبت به کشور و بار تکفل در استان نسبت به میانگین کشوری هستیم.

وی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی مردم آذربایجان غربی به حدی بود که در ابتدای کار دولت یازدهم، بیش از 2 میلیون نفر از مردم استان برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کرده بودند و این امر نشان از مشکلات درآمدی خانواده ها دارد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی در استان، مهمترین عامل سرمایه گذاری است و جذب سرمایه بخش خصوصی در این استان بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد.

سعادت ادامه داد: برای توسعه سرمایه گذاری نیز باید زمینه های لازم فراهم شود که یکی از مهمترین آنها، ایجاد و تقویت امنیت سرمایه گذاری است که در این خصوص نیز باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی گفت: یکی دیگر از مقدمات توسعه سرمایه گذاری، همراهی بانک ها در راستای تولید است که در این خصوص نیز در استان مشکل داریم و باید این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.