یک نظرسنجی جدید نشان داد نیمی از جمهوری خواهان در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات، نتیجه را نخواهند پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ به کرات ادعا کرده است احتمال تقلب گسترده در انتخابات آمریکا وجود دارد. او هنوز درخصوص رد یا پذیرش پیروزی احتمالی کلینتون شفاف صحبت نکرده است؛ اما یک نظرسنجی جدید نشان داد جمهوری خواهان در این خصوص بی پرواتر هستند.

نتایج یک نظرسنجی جدید از سوی رویترز/ایپسوس نشان داد نیمی از جمهوری خواهان درصورت شکست ترامپ در انتخابات، نتیجه را نخواهند پذیرفت. تنها نیمی از جمهوری خواهان کلینتون را درصورت پیروزی در انتخابات به عنوان رئیس جمهور قبول می کنند.

براساس نتایج این نظرسنجی، که روز جمعه منتشر شد، اگر کلینتون پیروز انتخابات آمریکا شود، حدود 70 درصد جمهوری خواهان این پیروزی را نتیجه آرای غیرقانونی یا تقلب خواهند دانست. در مقابل، 70 درصد دموکرات ها اعلام کردند در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، نتیجه را خواهند پذیرفت و تنها 50 درصد دموکرات ها پیروزی نامزد جمهوری خواهان را نتیجه تقلب و آرای غیرقانونی خواهند دانست.

همچنین 80 درصد جمهوری خواهان و 60 درصد دموکرات ها در این نظرسنجی اعلام کردند درخصوص دقت و صحت شمارش آرای انتخاباتی نگران هستند.

نتایج این نظرسنجی پس از اظهارات مکرر ترامپ درخصوص وجود تقلب در انتخابات آمریکا و حرکت دسته جمعی رسانه ها علیه وی  منتشر شد.

از سوی دیگر، کلینتون اعلام کرد نتیجه انتخابات هرچه که باشد آن را خواهد پذیرفت. با این حال، دولت آمریکا روسیه را به حملات سایبری علیه تشکیلات حزب دموکرات و همچنین سامانه های انتخاباتی دولت متهم کرده است.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس به صورت آنلاین و با شرکت 1192 رأی دهنده آمریکایی از 17 تا 21 اکتبر (26 تا 30 مهر) برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار